רוט. לא ימשיך בחיפה.
רוט. לא ימשיך בחיפה.עודד קרני

נפתח בחידה. מה משותף לשחקני מכבי חיפה הבאים: אדריאן הנינג, ברודי אנגלי, רנה רוז'ו, אייק אופייבו ודויד קוביאן?התשובה היא שכולם הגיעו למועדון הירוק אחרי שעברו בליגת הכדורסל המקסיקנית, ליגה שמיותר לציין שאינה משתווה ולו במקצת לליגת העל הישראלית. 

אין זה מקרה כלל. מי שנחשב כיועצו הקרוב ביותר של ג'ף רוזן, בעלי הקבוצה הירוקה מהכרמל, הוא פדריקו ברודסקי הארגנטינאי, המשמש גם כסוכן שחקנים. בכירים בקבוצה מחיפה אומרים כי מי שמחליט על סגל הקבוצה הוא ברודסקי שמשווק לרוזן ולחיפה שחקנים המיוצגים אצלו.

יתירה מכך, מקורבים לדני פרנקו המאמן היוצא של חיפה, מספרים כי מי שדחף לפרידה מהמאמן המצליח היה לא אחר מאשר ברודסקי, שרצה לבנות קבוצה בצלמו וכדמותו בחיפה. ללא שום מקלות בגלגלים מצידו של המאמן העקשן.

ואכן, כך נראית מכבי חיפה. שימו לב מה קרה במהלך שלוש החודשים האחרונים בסגנית האלופה הישראלית.

כאמור, הראשון שעזב את הקבוצה הירוקה הוא דני פרנקו המאמן. פרנקו הצליח להוביל את חיפה בעונה שעברה להישגים מרשימים ביותר בליגה הישראלית ובאירופה. בעוד שבאירופה הודח רגע לפני שמינית גמר היורוקאפ, בליגה הישראלית הגיע פרנקו עם חיפה עד לגמר מול אלופת אירופה מכבי תל אביב, כשבדרך חלף על פני הפועל ירושלים עם האקס בראד גרינברג.

פרנקו וחיפה היו לא רחוקים בכלל מלקחת את האליפות בפעם השניה ממכבי תל אביב, אך בסוף הצליחו הצהובים בשיניים לזכות באליפות נוספת ולזכות בטרבל מדהים תחת אימונו של דייויד בלאט.

נחזור לחיפה. אחרי שפרנקו עזב לטובת הפועל ירושלים במקומו של גרינברג האקס החיפאי, גם השחקן הזר הטוב ביותר בליגה ובחיפה, דונטה סמית', עבר לירושלים.

במקביל לפרידה מפרנקו וסמית' הודיעו בקבוצה הירוקה: לא נשחק השנה ביורוקאפ. הודעה זו של הקבוצה התקבלה בכעס רב אצל ראשי מנהלת ליגת ווינר סל, שכן החלטה כזו פוגעת מאוד הן בתדמית הליגה הישראלית והן בניקוד הקבוצות הישראליות באירופה. בעקבות פרישתה של חיפה מהיורוקאפ החליטה המנהלת לבצע שינוי בתקנון המחייב את הקבוצות אשר אמורות לשחק במפעלים האירופאיים על פי המיקום בליגה לקחת חלק במפעל, ולהשית היטל כספי כבד במידה וקבוצה תוותר על השתתפותה.

ג'ף רוזן הבעלים אמר על החלטתו שלא להשתתף במפעל האירופי "לשחק ביורוקאפ זו הוצאה גדולה. העונה החלטנו לא לשחק באירופה כדי להרכיב שוב קבוצה מרגשת שתתחרה בצמרת הליגה".

את מקומו של פרנקו בקבוצה תפס רמי הדר שהגיע מעפולה וכבר אימן בעבר את חיפה. הדר הביא איתו לקבוצה את ג'ף אלן, שחקן שכיכב בעפולה ובעבר שיחק גם בהפועל תל אביב ולא בלט עד פציעתו. על פי ההחתמות ההזויות שעשתה חיפה לאחרונה, נראה שלהדר אין מילה במי יגיע לקבוצה, אחרת קשה מאוד להבין את החתמתו של שחקן כמו ברודי אנגלי, המשחק בעמדת הרכז. אמנם ברזומה שלו מחזיק ברודי בשלושה תארי אליפות (שניים במקסיקו ואחד בשוויץ), אבל לא יכול להיות שרכז יחזיק בממוצע של 6.2 נקודות, 2.6 כדורים חוזרים ו-3.7 אסיסטים ב-21.4 דקות למשחק. בטח לא כזה שמגיע על תקן זר ולעמדת הרכז הראשי בקבוצה.

אם זה לא מספיק, עידו קוז'יקרו הוותיק הודיע על פרישה בגיל 36 ומונה למנהל הקבוצה, ובריאן רנדל הנפלא עבר למכבי תל אביב. אז מי כן ישחק בצוללת הירוקה?

אלכס צ'וברביץ', דגן יבזורי, בן רייס, תומר בר-אבן, אייק אופייבו, ברודי אנגלי, רנה רוז'ו, ג'ף אלן ואנטון שוטבין. 

אז האם מכבי חיפה בדרך הבטוחה למטה, או שאולי שוב יפתיעו הירוקים עם עוד עונה מיוחדת במינה? שווה לעקוב.