יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד תקף הערב (ג') בחריפות את ועדת החקירה שמינתה נציבות זכויות האדם של האו"ם למבצע "צוק איתן" בעזה.

"ועדה מגוחכת של נציבות מגוחכת שבמקום לחקור את רצח מיליוני מוסלמים בידי מוסלמים אחרים חוקרת את הצבא המוסרי עלי אדמות, זו חרפה על האו"ם", אמר לפיד בריאיון לערוץ 2.

לפיד אמר כי בהחלט יכול להיות שמחר בחצות תתחדש הלחימה, "היא לא תהיה אותה לחימה כי נכה בהם הרבה יותר חזק", הזהיר לפיד. "מדובר בניסיון להשיג שקט לתושבי הדרום, וכל האפשרויות פתוחות - מבצע צוק איתן לא הסתיים".

שר האוצר ציין כי חמאס נחלש משמעותית, "מדובר בארגון טרור רצחני ששואף להרוג ילדים יהודים בנחל עוז, בשדרות ובכל מקום. עד שלא נבטיח את ביטחונם לא נעצור".

נזכיר כי ראש ועדת החקירה של האו"ם לאירועים האחרונים בעזה, הפרופסור וויליאם שייבס, דחה את הטענות כי המסקנות של ועדת החקירה נכתבו עוד לפני שהחלה בעבודתה. שייבס אמר כי הוא מודע לכך שיש מי שאומרים שהוא אנטי-ישראלי אך לדבריו, הדבר אינו נכון. 

ישראל מתחה ביקורת על הוועדה ועל הרכבה. דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר כי כבר עם אימוץ ההחלטה על הקמת ועדת החקירה הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן שהמועצה לזכויות אדם הפכה מזמן למועצה לזכויות הטרוריסטים ולגוף שתוצאות החקירות שלו ידועות מראש. "אם היה צורך בהוכחה נוספת, הרי שמינוי יושב ראש הועדה, שדעותיו ועמדותיו המוטות נגד ישראל ידועות לכול, מוכיח מעבר לכל ספק שישראל אינה יכולה לצפות לצדק מגוף כזה. דו"ח הועדה כבר נכתב, וכעת רק נקבע מי יחתום עליו", סיכם דובר משרד החוץ בירושלים.