עדיין לא פתור. מי רצח את תאיר ז"ל?
עדיין לא פתור. מי רצח את תאיר ז"ל?פלאש 90

אילנה ראדה, אימא של תאיר ראדה ז"ל מקווה כי עדותו השבוע של ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, התומך בעדות שקובעת שהסכין שרצחה את תאיר ראדה אינה הסכין שהוצגה במשפט תהווה אסמכתא נוספת, בערעור בעליון, ושרומן זדורוב שהוגדר עד היום כרוצח, יזוכה.

"יש כאן עליית מדרגה בהתייחסות, במשפט הראשון הוא העיד ואני מכירה את העדות הזאת, הוא העיד גם בבית המשפט המחוזי, אבל השופטים לא נתנו את דעתם לעדות", מסבירה ראדה.

ראדה מותחת ביקורת קשה על רשויות המשפט בישראל, "גם כשהמשפט חזר בשנית למחוזי, והתמנו פרקליטים לסנגר על זדורוב, ביקשו להביא את ד"ר קוגל לעדות נוספת כדי להתייחס לעומק לעדות של הסכין המשוננת, פרקליטות מחוז נצרת עשתה כל מיני מהלכים שהוא לא יבוא לעדות. והנה השבוע הוא הגיע לתת את העדות בבית הדין לעבודה".

לדבריה יותר מדיי עדויות הושתקו במשפט הזה, "גם עדותה של מאיה פורמן, אשה משכמה ומעלה, וגם עדותו של חוקר ה-FBI שהגיע מארה"ב לגבי טביעות הנעליים, הם לא רצו להתייחס לשום דבר מלבד מה שהם רצו".

אילנה ראדה מקווה כי בערעור בעליון הצדק יצא לאור, "הוגש ערעור לעליון, בעקבות העדויות של הסכין וטביעות הנעליים, המשפט אמור להיפתח באוקטובר. לי נשארה רק האמונה בהקב"ה שהוא שופט עליון".

ראדה מספרת שמאז הרצח חיי המשפחה נהרסו, "אנחנו אנשים יותר מתבודדים, בעלי חלה בסרטן, מצבו לא טוב, במיוחד בחצי שנה האחרונה המצב מדרדר והוא לא עובד. בתקופה כזאת כשהורים קוברים את ילדיהם שזה לא נורמטיבי, אני מרגישה שבמקרה שלנו קברתי ילדה סתם, ואני מקווה שגופים רבים שהתרשלו בהגנה על הילדה שלי, יתנו על כך את הדין".