משה יעלון עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר
משה יעלון עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטראריאל חרמוני

מח"ט גבעתי עופר וינטר מתייחס בראיון במוסף "7 ימים" לניסיונות לבצע בו "לינץ תקשורתי" בימים האחרונים בעקבות המכתב בו הוזכרו פסוקים מהתנ"ך והופעתה של שרית חדד.

"כתבתי את המכתב מתוך מחשבה להפיח רוח לחימה באנשים שעומדים מול סכנת חיים", הסביר. "האמנתי שזה יחזק את האנשים שלי. אז הוספתי כמה פסוקים, מה קרה? הייתי כותב שוב את אותו מכתב בדיוק".

וינטר הוסיף "חשבתי שגמרנו ואני רואה שהאש נמשכת. רק עכשיו סיימנו להילחם. מה אתם רוצים? החיילים נתנו את הנשמה, ופתאום מתעסקים בשטויות ובשקרים".

וינטר מכחיש שהורה על ביטול הופעה של שרית חדד. לדבריו, הוא התייעץ עם חיילים בסביבתו ושמע שהם מעדיפים את משה פרץ. כשבדק אם שניהם יכולים להופיע, נאמר לו לבחור אחד. "מבחינתי שתופיע מחר בבוקר בפני חטיבת גבעתי. מעולם לא התנגדתי להופעה שלה או של אישה אחרת בפני חיילים. הזמנתי את להקת חיל החינוך שמופיעות בה חיילות". גם אתמול, ביום כיף לחיילי החטיבה, הופיעה הזמרת רוני דלומי.

בנוסף מתייחס וינטר להפעלת "נוהל חניבעל" לאחר חטיפת סגן הדר גולדין. "התחלתי לתכנן התקפה לכיוון רפיח. הוריתי לכל הכוחות לנוע קדימה, לתפוס שטח, כדי שהחוטפים לא יוכלו לזוז", הוא אומר, ועונה לביקורת לפיה הפעיל צה"ל כוח חסר פרופורציה. "כל מה שעשינו היה מתוך הבנה שאנחנו מסוגלים להחזיר את הדר חי. להגיע מלמעלה למקומות שמהם הוא יכול לצאת. זו לא הייתה נקמה".

וינטר מאשר שהוא התיר לסגן איתן להיכנס למנהרה ולחפש אחר גולדין, למרות הסיכון הרב. "סגן איתן גילה תושייה. בדרך כלל המהלך הנכון הוא לא להיכנס למנהרה, אך באירוע אחד כן נכנסים — אם חטפו מישהו. בעיניי, באירוע כזה לא צריך אישורים. איתן עשה מעשה גבורה עילאי". וינטר מדגיש שהוא עצמו היה נוהג בדיוק כך. "תוך כדי קרב מקבלים הרבה מאוד החלטות שנבחנות בדיעבד. זה מה שאני הייתי עושה. לא הייתי חושב פעמיים. הייתי רץ למנהרה. אם אני הייתי שם, הייתי עושה את זה במקומו".

לוינטר אין ספק כי צה"ל ניצח ב"צוק איתן". "קרענו להם את הצורה. עוד רגע הדברים יתבהרו. אחרי מלחמת לבנון השנייה היה הרבה יותר תסכול, וההרתעה שלה מחזיקה כבר מספיק שנים. אני רוצה עכשיו לפחות עשר שנות שקט בדרום".