הרב לאו משוחח עם החקלאים

ט"ו באב, הימים האחרונים לנטיעות עד שנת השמיטה, והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ירד לשטח לשוחח עם חקלאים הנערכים לשמיטה, לשמוע על צורכיהם ולהבין את ההתמודדויות שיש להם בשטח עם כל הנושאים הביורוקרטיים הנדרשים מהם לקראת השמיטה הקרובה.

הרב הראשי ירד לשדות, צפה בהליך גידולי חסה באמצעות מים - מהלך שיכול להימשך גם בשנת השמיטה מאחר ולא מדובר בגידולי קרקע, ושוחח עם החקלאים הנמצאים בשלבים שונים של עיבוד השדות ועצי הפרי.

במהלך הסיור, קיים פגישה נוספת בסדרת פגישות שקיים בחודשים האחרונים עם נציגי הרבנות ומשרד הדתות העוסקים בנושא השמיטה וביקש מהחקלאים להצטרף לישיבה לומר את דבריהם מניסיונם ומהיכרותם האישית עם עצי הפרי, הגידולים וההתמודדויות.

הרב הראשי אמר לחקלאים כי למצוות השמיטה יש מעלות עצומות שמאפשרות לנו לשים לב אחת לכמה שנים מיהו הבעלים האמיתי של הקרקע, והוא הקב"ה, ולזכור שלא רק מדובר באדמה - אלא במשהו רוחני יותר עבורנו. "אנחנו רוצים לעשות מאמץ שתישאר חקלאות יהודית במדינת ישראל גם לאחר שנת השמיטה - אבל תוך שימת לב בכך שנדע את המעלה הגדולה של השמיטה שמגנה על העם והארץ".

הרב לאו אמר עוד לחקלאים כי פרסם לפני חודשים ספורים את הכללים של הרבנות הראשית לקראת השמיטה וארבעת האפשרויות העומדות בפני החקלאים, וקרא להם להצטרף ללגיונו של מלך בהשבתת הקרקעות ובשמירה על מצוות השמיטה.