טלי בן ישי
טלי בן ישיצילום: פלאש 90

הרבנית טלי בן ישי , ששכלה את בתה, חתנה ושלושת נכדיה בטבח באיתמר, אומרת לערוץ 7 שהיא מחבקת היום את כל המשפחות השכולות.

"אני מרגישה מאוד מחוברת אליהם, הכאב הוא חד ולא מרפה גם אנחנו מרגישים. עם ישראל נלחם על עצם קיומו, עדיין לא הגענו אל המנוחה, ואנחנו נאלצים להקריב קרבנות יקרים, את הילדים והנכדים שלנו. כדי להבטיח את החיים, אנחנו צריכים לזכור את אלה שנתנו את החיים שלהם למען עם ישראל שיושב בארצו".

לדבריה יש לנו עסק עם רשעים צמאי דם שלעולם לא יוכלו להטיף לנו מוסר, "אנחנו לא נלחמים כי אנחנו אוהבים מלחמה, אלא כי מביאים אותנו למציאות שאין לנו ברירה אלא להילחם. יש לנו חשבון גדול מאוד עם הרשע הזה שבתוכנו ומסביבנו, הרשעים צמאי הדם שמדברים על חפים מפשע. מאז תש"ח הם הורגים חפים מפשע, לא רק בתוך ביתם, ולא רק חיילים, אלא גם תושבים בעזה, איתמר וגוש דן. ארץ ישראל נקנית בייסורים ובדמים, אבל אוי ואבוי אם נשכח את אלה שנתנו את החיים ואת אלה שנתנו את החיים בתוך החיים. הילדים שלנו נתנו את החיים, אנחנו ממשיכים לגדל משפחה, את הילדים והנכדים שלנו, של רותי ואודי. כל רגע של החיים שלנו קשור לגודל הכאב שאי אפשר לתאר".

הרבנית בן ישי מאמינה שעם ישראל מתקרב לגאולתו, "אני מרגישה שבאמת מה שקרה באיתמר עם הילדים שלנו והנכדים, יש לי תחושה פנימית שהתחיל תהליך של מהלך בעם ישראל שצריך לחזור לאיזו קומה גבוהה. אנחנו זוכרים אם המילים שרותי פוגל כתבה בביתם בנצרים על סדין לבן גדול, התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי. זה הפך למין מנטרה כזאת, אז היינו באמת בעפר, אבל אנחנו היום מצפים שהקומה הנוספת תתגלה. זה המסר שהם השאירו לנו. אני לא מאמינה שהקרבנות האלה, משפחה, זוג עם שלושה ילדים, עלו סתם, הם עלו עם מסר".

ולדבריה המסר ברור, "לבשי בגדי תפארתך עמי, זה הפך להיות הסיסמא שיש רצון, שהגיע הזמן שעם ישראל יקום וילבש את הלבוש המתאים לעם ישראל. אנחנו הולכים לחסל את הרע, לא כי אנחנו צמאי דם, אלא כדי שנוכל להופיע עם הטוב. וכאמא אני מרגישה שיש דרישה מהקרבנות שלנו, שנקום ונלבש את בגדי התפארת, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך לחיות בתוך הבוץ ולהגיד שאנחנו נקיים, הרוע מסתובב בתוכנו ומסביבנו והוא צריך להתנקות כדי שהטוב יופיע במקומו".