ראש ממשלת קנדה בישראל
ראש ממשלת קנדה בישראלפלאש 90

שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, תוקף בחריפות את מינויו של וויליאם שבאס לעמוד בראש ועדת החקירה מטעם מועצת זכויות האדם של האו"ם שתבדוק אם בוצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן". על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

בירד טען, כי לשבאס דעות קדומות שליליות נגד ישראל וועדת החקירה תהיה בבחינת "בושה" למוסד האו"ם. "מועצת זכויות האדם של האו"ם ממשיכה להיות חרפה למאמץ לקדם זכויות אדם. זה ביטוי מביש שלא יקדם במאומה את השלום ואת הכבוד האנושי בעזה עבור העם הפלסטיני".

בעבר כתב שבאס, כי נתניהו הוא האדם אשר ככל הנראה מסכן יותר מאחרים את הישרדותה של ישראל, וכי הוא רוצה לראותו עומד לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי. בירד ציין, כי המינוי של שבאס חושף את האג'נדה של ועדת החקירה. 

נתניהו נגד מועצת זכויות האדם של האו''ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף מוקדם יותר הערב את הקמת הוועדה ואמר כי "במקום לבדוק את ההתקפות של החמאס על אזרחי ישראל ואת השימוש שהוא עושה בתושבי עזה כמגן אנושי, במקום לבדוק את הטבח שעושה אסד באזרחי סוריה, או את הטבח שמבצעים אנשי דאע"ש בכורדים, החליט האו"ם לבוא ולבדוק את ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, דמוקרטיה שפועלת באופן לגיטימי להגן על אזרחיה מפני טרור רצחני".

נתניהו הדגיש כי למעשה, דו"ח הוועדה כבר נכתב מראש. ''העומד בראשה כבר החליט שחמאס הוא לא ארגון טרור ולכן אין להם מה לחפש פה. קודם שיבקרו בדמשק, בבגדד, בטריפולי, שילכו לראות את דאע"ש, שילכו לראות את צבא סוריה, שילכו לראות את חמאס  - שם, ולא פה, הם ימצאו פשעי מלחמה".