הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושליםThinkstock

מאז תחילת מבצע צוק איתן, סופגת הרכבת הקלה ידויי אבנים ובקבוקי תבערה. למרות שהרכבת ממוגנת, הציבור הירושלמי מעדיף להדיר את רגליו מהרכבת שעוברת בתחילת מסלולה בשכונות הערביות שועפט ובית חנינה.

בעקבות ישיבת דחופה שהתקיימה השבוע בעיריית ירושלים הוחלט לתגבר את המאבטחים של הרכבת, בכוח שיטור שילווה את הרכבת מבחוץ ומבפנים.

יעל ענתבי חבר מועצת עיריית ירושלים שהשתתפה בפגישה עם מפקד המחוז, אומרת לערוץ 7 שאסור להתעלם מהאיום החדש, "הקירבה של השכונות הערביות בירושלים לשכונות היהודיות מדאיגה, פעמים רבות אנחנו לא יודעים מה קורה שם בשכונות הערביות, בנייה ללא פיקוח, ירי זיקוקים ביום ובלילה, רעולי פנים שמתפרעים, זה לא בודדים אלא מאות. הרשויות יודעות אבל לא עושות דבר, אסור לנו להתעלם כמו שהתעלמו מהמנהרות".

ענתבי משבחת את המשטרה על גל המעצרים אך אומרת שאין בזה די, "בימים אלה עוצרים שם מאות אנשים קטינים ובגירים, אבל ידויי האבנים נמשכים, והציבור נמנע לעלות לרכבת במסלול שבין פסגת זאב לגבעת המבתר, ייקח עוד זמן עד שהאמון יחזור".

"אני מברכת על הצבת שוטרים ברכבת", הוסיפה, "אני שמחה שנלחמתי שהרכבת לא תהיה כלי התחבורה היחיד ושיש גם אוטובוסים. אבל אני סבורה שהגיע הזמן שנראה את הנוכחות שלנו בכל שטח ירושלים, אנחנו הריבון שם, וצריך לנקוט בשיטה של ג'וליאני, שכל הפרעה קטנה לסדר הציבורי תטופל, כדי  שלא נגיע גם לאירועים יותר גדולים".