שיפוץ והרחבת קבר רבי נחמן מברסלב באומן
שיפוץ והרחבת קבר רבי נחמן מברסלב באומןצילום: נתי לוין - סוכנות הידיעות ''חדשות 24''

שר התקשורת, גלעד ארדן, הכריז על רפורמה חדשה בתחום שיחות הנדידה מחו"ל לישראל, ובקרב הנוסעים לראש השנה לאומן מידי שנה ומשפחות שליחי חב"ד ברחבי העולם, שורר סיפוק רב, שכן בעקבות הרפורמה, צפויות השיחות מחו"ל להיות מוזלות בהרבה על פני המחירים שהיו קיימים עד הלום.

מדובר ברפורמה שתוביל ליצירת תחרות בתחום ושתמנע את "תופעת הלקוח השבוי בחו"ל. מדובר על שינוי מהפכני, לפיו כל מי שטס לחו"ל יוכל לבחור דרך מי יוציא את השיחות מחו"ל לארץ - מבין כל המפעילים הישראלים.

נכון להיום, חברות הסלולר מנעו כל אפשרות להעברת שיחות דרך גורמים חיצוניים, והפעם החליט משרד התקשורת לשנות זאת ולאפשר לכל מתקשר לבחור דרך מי הוא רוצה לחייג - ולא לחייב אותו להתקשר רק באמצעות המפעיל הסלולרי המקומי שבו הוא מנוי. הלקוחות יישארו עם מספר הנייד שלהם מהארץ, אך יוכלו לרכוש שיחות מחו"ל גם מספקים אחרים. מדובר בשינוי מאוד משמעותי, כי בפעם הראשונה עשויה להיווצר תחרות אמיתית על השיחות מחו"ל, שהתעריפים שלהן כידוע מאוד גבוהים עד כדי עושק, כפי שאמר השר ארדן.

כמו כן, חלק מהרפורמה עליה עובד השר ארדן, חברות הסלולר מחייבות לקוחות בחו"ל על ידי עיגול למעלה: שנייה של שיחה מחוייבת כמו דקה. הרפורמה תבקש לקבוע כי החיוב יהיה על בסיס שנייה. דבר נוסף, חברות הסלולר מונות היום שיחה החל מרגע נסיון החיוג. על פי הרפורמה, החיוב יחל רק בעת מענה ממקבל השיחה.

שר התקשורת הצהיר כי "הלקוחות משלמים כיום מחירי עושק על שרות. המצב הזה חייב להיפסק ופתיחת השוק לתחרות תגרום להוזלת מחירים משמעותית".

מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר עילית ומעסקני חסידות ברסלב בעולם, שיבח את היוזמה של שר התקשורת גלעד ארדן, וציין כי מדובר בבשורה גדולה עבור הנוסעים לאומן שרובם בעלי משפחות ברוכות ילדים ושלמו עד כה סכומי כסף גדולים עבור התקשרות עם בני משפחותיהם באמצעות הסלולר.