נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויות
נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויותחיים צח - לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה, טרם הגעתם לעצרת ההזדהות עם תושבי הדרום בכיכר רבין.

"המדיניות שלנו ברורה ועקבית - גם לטפטוף אנחנו מגיבים בעוצמה", אמר נתניהו. "יצאנו למערכה הזאת כדי לחזק את ביטחונם של אזרחי ישראל בכלל וביטחונכם בפרט".

ראש הממשלה סיפר לראשי הרשויות כי בסוף השבוע צה"ל הגיב בעוצמה ופגע ביותר מ-160 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה בתגובה לירי פצצות מרגמה לעבר היישובים. "בנוסף צה"ל השלים כבר את הפעולה לנטרול מערך המנהרות שיועד לפגוע במקביל ביישובי הדרום".

"מיומו הראשון של המבצע מיניתי את מנכ"ל משרדי הראל לוקר, כדי לוודא שהצרכים שלכם מטופלים תוך כדי המערכה ולא ממתינים לסיום המערכה, הוסיף נתניהו. "רק השבוע קיבלנו בממשלה החלטה על הקמת כפר סטודנטים חדש בעיר שדרות בהשקעה של 50 מיליון ש"ח, בנוסף להחלטת הממשלה להשקיע 417 מיליון ש"ח לחיזוק החוסן האזרחי ביישובי עוטף רצועת עזה ושדרות לשנים 2015 ו-2016, ולהחלטה שאושרה לפני כשבועיים להסדיר הסיוע לתושבים, לעסקים ולרשויות בעקבות מבצע 'צוק איתן'.

ראש הממשלה הבהיר להם כי "לא נסיים את מבצע 'צוק איתן' לפני שיושגו יעדיו: השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור''.

ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר אמר בפגישה עם ראש הממשלה "אני חש גם כן שיש פה שינוי פאזה ובקיץ הזה יש שינוי. אנחנו עוברים שינוי, אנחנו מאוחדים, וברור לכולם - האזרחים, הממשלה, בוודאי אנחנו, שלא חוזרים למציאות שהרי היא קיימת 13 שנים בדיוק. ולכן, אם הם לא יסכימו לשינוי, אז יכול להיות שתהיה פה מלחמה גדולה, שאחריה המצב הזה ישתפר".

ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן הוסיף כי "אנחנו פה היום במפגן הזה, וזו לא הפגנה, אנחנו במפגן הזה לשמור על האחדות שנוצרה, לחבר עוד אנשים לאחדות שנוצרה, לתת לכם - לא לנו, אנחנו רוח יש לנו - לתת לכם את הרוח, לא רק מאיתנו, אלא מכל עם ישראל וזו מטרת המפגן הזה.

"ניסו לשוות לו כל מיני דימויים אחרים. ההתעקשות של כולנו הייתה- אנחנו גם מכירים את הנאומים של כולם- שמישהו פה לא יתבלבל - אתה תשמע את כולנו אומרים את אותם דברים פחות או יותר: תמיכה בממשלה, תמיכה בצבא, אחדות עם ישראל, שהרוח של עם ישראל תהיה רוח גבית לכולנו, לכם ולנו ולצבא. לעשות את מה שצריך לעשות ואתם יודעים לעשות. לנו יש את הכוח, יש לנו את האיתנות, לספוג עוד, אנחנו ננשוך את השפתיים, ואנחנו רוצים לדעת בסוף ואנחנו יודעים בסוף, שתביא אותנו למקום אחר- של שקט לאורך זמן", דברי עידאן.