עליזה לביא
עליזה לביאפלאש 90

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), מברכת הבוקר (שישי) את השרה ציפי לבני בעקבות החלטתה למנות את מנכ"לית משרד המשפטים למנהלת הזמנית של בתי הדין הרבניים.

"אני מברכת את שרת המשפטים על המינוי חסר התקדים והאמיץ של מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, למנכ"לית הזמנית של בתי הדין הרבניים", אמרה לביא.

לדברי לביא, בזכות המינוי הנוכחי ובעזרת החקיקה שהיא מקדמת עם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ועם ח״כים נוספים, לפתיחת התפקיד גם לנשים, ''נראה השלכות שיעידו על הצלחה מוכחת לכהונת אישה בתפקיד משמעותי זה''.

"ראוי היה מזמן לפתוח את שערי המערכות הגבריות גם לנשים, שסגורים פעמים רבות בפניהן אף ללא מניעה הלכתית", טענה לביא. "הגיע הזמן לסדר חדש והורדת חסמים נוספים במערכת בתי הדין הרבניים, שמוכרת לכולנו כגברית מאוד, ונשים מעטות משתלבות וגם זאת לאחר מאבקים ציבוריים.

היא מזכירה כי בתי הדין משרתים את כלל הציבור הישראלי, גברים ונשים. "יחד עם הבטחת ייצוג לנשים בוועדה למינוי דיינים בשנה שעברה, זהו עוד צעד מבורך בהנגשת הרבנות לכולנו".

אמש דיווחנו כי בשל ויכוחים בין משרד המשפטים לרבנות הראשית, לא הושגו הסכמות באשר לזהות המנכ''ל החדש של בתי הדין הרבניים. היום סיים את תפקידו המנכ''ל הנוכחי הרב שלמה דייכובסקי, ולפי שעה לא נקבע לו מחליף.

נציין כי מינוי מנכ''ל מקרב הדיינים המכהנים מצריך הסכמה בין שרת המשפטים לנשיא בתי הדין הרבניים, הרב יצחק יוסף, ומינוי מועמד חיצוני יכול להתבצע על ידי הוועדה למינוי דיינים. עד שיושגו הסכמות וימונה מנכ''ל קבוע, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור תישא באחריות האדמיניסטרטיבית בלבד על בתי הדין הרבניים, בדיוק כפי שבסמכותה הניהול האדמיניסטרטיבי של בתי הדין השרעיים.

מלשכתה של השרה ציפי לבני נמסר כי ''שרת המשפטים רואה חשיבות רבה בזהותו של מנכ״ל לבתי הדין הרבניים''. לדבריה מדובר בתפקיד בעל משמעויות שהן לא רק ניהוליות אלא מהותיות שלהן השפעה על חיי היומיום של מיליוני אזרחים בישראל.

"שרת המשפטים לבני מבקשת למנות לתפקיד אדם ראוי מבחינת עמדותיו המהותיות וגם מבחינת יכולות הניהול", מדגישים בלשכתה של לבני.