כלא שיטה
כלא שיטהצילום: פלאש 90

אסיר שהוכה ע"י סוהר, וכתוצאה מכך נפגעה שמיעתו באוזן אחת, יפוצה על ידי המדינה ב-100 אלף שקלים, כך פסקה לאחרונה שופטת בית משפט מרים אילני מביהמ"ש השלום בירושלים.

לדברי עו"ד גבריאל מלאך, המייצג את האסיר לשעבר, האסיר אמור היה להשתחרר לחופשה ראשונה לאחר כשנתיים וארבעה חודשים בכלא. אך למרות זאת לא שוחרר האסיר לחופשה, והחל להתלונן על כך בפני רשויות הכלא.

ביום בו נקבעה לו פגישה עם הקרימינולוגית של הכלא – במטרה לקדם את יציאתו לחופשה, חש האסיר כי גם פגישה זו נדחית, ובאופן לא מורשה, התקשר לעובדת הסוציאלית של הכלא, כדי לברר מתי נערכת הפגישה.

העובדת הסוציאלית דיווחה על השיחה הלא מורשית. בעקבות תלונת העובדת הסוציאלית, היכה אחד הסוהרים את האסיר, ופצע אותו קשות באוזנו.

הסוהרים סירבו לדווח על ההכאה לממונים, ולפנות את האסיר לטיפול רפואי. בתגובה נכנס האסיר אל תאו וחתך את ורידיו.

כתוצאה מניסיון ההתאבדות נאלץ צוות בית הסוהר לפנות את האסיר לטיפול רפואי בבית חולים העמק, שם התברר כי הוא סובל מקרע חמור בעור התוף, פציעה שגרמה לו לנזק לצמיתות באוזן אחת.

האסיר הגיש באמצעות עו"ד גבריאל מלאך תביעת נזיקין נגד הסוהר המכה ונגד המדינה. בכתב ההגנה טענו הסוהרים המעורבים שלל טענות במספר גרסאות סותרות לנסיבות המקרה.

לאחרונה קבעה השופטת מרים אילני כי היא איננה מאמינה לגרסתם, ומאמינה לגרסת האסיר, ועל כן פסקה כי על המדינה לפצותו ב-100 אלף שקלים.