החתונה תתקיים ולצידה גם הפגנה

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עיריה מרדכי, נתנה בצהריים (ראשון) תוקף של החלטה להסכמות שהושגו בין עורכי הדין של מחמוד מנצור וארגון להב"ה.

על פי ההסכמות, הצדדים הכירו בזכות המחאה מחד ובזכות לעריכת חתונה ללא הפרעות מאידך, ועל כן נקבע כי המחאה תתקיים במרחק שלא יפחת מ-200 מטרים מהאולם.

במידה שהמשטרה תאשר מתחם אחר, הקרוב יותר לאולם, יוכלו המוחים מטעם ארגון להב"ה לשהות במתחם ולבצע במסגרתו את המחאה.

מחמוד מנצור אמר עם צאתו מבית המשפט, "אני שמח שקיבלנו את מה שרצינו, בית המשפט הוציא להם צו. אני מקווה שכל האחים יגיעו והמשטרה תהיה שם, ערוכה להכל".

"אנחנו חיים בדו קיום ביפו ואנחנו נמשיך לחיות בדו קיום, אני רוצה להמשיך לחיות את החיים שלי", הוסיף.

עורך הדין של להב"ה, איתמר בן גביר, אמר בצאתו מהאולם, כי "אנחנו מאוד מרוצים מההחלטה של בית המשפט, אנחנו חושבים שחופש הביטוי ניצח. מלכתחילה לא תכננו להתקרב עד כדי כך למקום החתונה ואנחנו חושבים שדווקא פניית המבקש, החתן בחתונת ההתבוללות, הפכה את התמונה על פיה".

נזכיר כי יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הגיע הבוקר (ראשון) לבית המשפט לדיון בבקשת מחמוד, החתן מוסלמי המתוכנן להתחתן עם יהודיה, לאסור על הפגנת להב"ה מחוץ לחתונה.

לדיון הגיע גם מחמוד, החתן, והשניים, גופשטיין ומחמוד, ישבו לא רחוק זה מזה, אך לא שוחחו אחד עם השני.

באולם בית המשפט ציין גופשטיין, כי "זה לא נגד איש זה או אחר, זה נושא עקרוני. אנחנו דיברנו עם מורל ללא הצלחה. לפנות אליו אין לי מה לפנות. זה נושא עקרוני, לא נגד חתונה אחת או שנייה. אנחנו נגיע לכל חתונה כזאת".