אדלשטיין. התייאש מפישר?
אדלשטיין. התייאש מפישר?עודד קרני

משחק גמר גביע. כך מגדירים בנבחרת הישראלית את המשחק הערב מול נבחרת בולגריה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל.

הנבחרת הישראלית מגיעה למשחק הערב שיתקיים באולם אונברסיאדה בסופיה, לאחר שניצחה במחזור האחרון את נבחרת הולנד בתוצאה 57:66. הניצחון על הולנד לא הגיע אחרי תצוגת שיא של הישראלים, ורק בזכות רבע הגנתי מדהים שהעמיד את ההולנדים על ארבע נקודות בלבד, הצליחו הישראלים לנצח.

ראשי הנבחרת מודאגים מאוד ממצב הקבוצה, ולא בכדי. עיקר הבעיה טמונה במצבם של הגבוהים בנבחרת ובנתונים שהם מספקים. מי שהיה אמור לספק את המספרים מתחת לסלים עבור הנבחרת הישראלית, הוא המתאזרח החדש ד'אור פישר שקיבל את האישור לשחק בנבחרת רק לפני חודש.

במשחק האחרון, מול הולנד, הבין המאמן הלאומי ארז אדלשטיין כי פישר לא מספק את הסחורה וברבע האחרון בחר שלא לשתף את המתאזרח כלל. אולי זוהי הסיבה שסוף סוף הצליחו השחקנים לעשות הגנה כמו שצופתה מהם.

בנבחרת אומרים כי אמנם פישר התאקלם מבחינה חברתית היטב, אך מקצועית זה ייקח עוד זמן. מלבד פישר בסגל הגבוהים נמצא גם יניב גרין, שחקנה של הפועל ירושלים. נראה שהערב במשחק הגורלי מול בולגריה יקבל גרין יותר דקות משחק משקיבל בשני המשחקים עד כה בקמפיין.

בנבחרת מקווים כי ברגע שיקבלו את התפוקה ההגנתית וההתקפית מהגבוהים שלהם, הם יצליחו להוציא אל הפועל את הפוטנציאל הרב הטמון בשחקנים. 

אז האם הערב ישראל תעשה צעד נוסף בדרך לאליפות אירופה, או שאולי תמשיך להיאבק בתחתית? תשובה ב-20:30.