מחבל דאעש בעיראק
מחבל דאעש בעיראקרויטרס

פרח מוחמד שרידון, צעיר קנדי תושב העיר קלגרי ממוצא סומלי, נהרג לאחרונה בעיראק לאחר שהצטרף ונלחם בשורות המדינה האסלאמית "דאעש", כך דווח ברשתות החברתיות וע"י אתר שלום טורונטו.

לפני מספר חודשים נראה שרידון בסרטון וידיאו של ארגון דאעש כשהוא שורף את דרכונו הקנדי, מתחייב להמשיך את הג'יהאד נגד ארה"ב ומכריז: "אנו באים אליכם כדי לשחוט אתכם".

העיתון קלגרי הרלד מוסר בהסתמכו על חבריו לשעבר, כי שרידון למד בבתי ספר ממלכתיים בקלגרי ונחשב היה לילד רגיל בעל כישורים ספורטיביים. בסוף תקופת לימודיו בבתי הספר התיכון הוא חבר לאנשים שעישנו סמים והחל ללמוד במכללה הטכנולוגית Southern Alberta Institute of Technology המכונה SAIT.

אחיו סיפר, כי לפני שנתיים שרידון עבר "שטיפת מוח", היה לקיצוני ומחק מעמוד הפייסבוק שלו את כל החברים שאינם מוסלמים.

בשנתיים האחרונות ביצוע ארבעה אזרחים קנדיים פיגועי התאבדות במזרח התיכון בשירות ארגוני הג'יהאד. שניים ביצעו פיגוע התאבדות באלג'יריה, אחד בסוריה ואחד בעיראק. מאז 2011 נודע על קרוב ל-40 אזרחים קנדים שהיו מעורבים או חשודים בפעילות טרור.

בעיר קלגרי נחשפה התארגנות טרור שחבריה יצאו לסוריה ולעיראק, ואחדים מהם לא נלכדו. עד כה דווח על שלושה תושבי קלגרי שנהרגו בסוריה ובעיראק. על פי גורמי מודיעין קנדיים, קרוב ל-30 מתושבי קלגרי נלחמים עם ארגוני הטרור במזרח התיכון ובאפריקה.