טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםדובר צה''ל

אלוף-משנה דדו בר-כליפא, מונה היום (ראשון) למפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה.

טקס החילופים נערך במפקדת האוגדה במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, מפקדי ולוחמי החטיבה ובני משפחה.

בר-כליפא החליף בתפקידו את אלוף-משנה עמוס הכהן, אשר מילא תפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מפקד האוגדת אדלשטיין אמר בטקס כי "מעמד החלפת מפקד חטיבה מהווה מטבעו סיכומה של תקופה ובפרט מבט על חותמו של המח"ט על הגזרה. מח"ט דרומית אמון על אחת מגזרות הלחימה המורכבות ביותר בגבולותיה של מדינת ישראל. בתקופתך עמוס ידעת עיתות לחימה בעצימות משתנה, מבט"ש למבצע 'עמוד ענן', תקופה של שקט מעל פני הקרקע לצד מערכה אמיתית מתחת לפני הקרקע, מעבריות לעצימות לחימה גבוהה יותר ששיאה במבצע 'צוק איתן'.

"כל תקופה דרשה את החדות המבצעית מחד, להבין את השינויים אצל האויב ומאידך יכולת לבניית המענה המבצעי הנדרש דרך הגדודים הנמצאים תחת פיקודך-  ועשית זאת כמלאכת מחשבת", סיכם אדלשטיין.

מפקד החטיבה היוצא עמוס הכהן סיפר כי "החודשים האחרונים היו המאתגרים ביותר. במהלכם, נערכה החטיבה להתממשות פיגועים קשים שתוכננו על-ידי האויב. ראינו את כוונות האויב, עקבנו אחר התפתחות יכולותיו ובנינו מענה מבצעי חזק וחדשני ששינה את תפיסת ההגנה הנהוגה.

''לילות ארוכים שהו כוחות החטיבה בכוננות מוגברת, בהמתנה דרוכה לפעולה כנגד האויב. ניסיונות האויב לממש את כוונותיו למול מאמץ ההגנה נכשלו. האויב פגש כוח מבצעי, נחוש ודרוך ששם לו למטרה למנוע בכל מחיר פגיעה באזרחים תושבי האזור וביישוביהם. כך הגנו טרם מבצע 'צוק איתן', כך הגנו במהלכו, וכך אנו ממשיכים להגן היום", דברי הכהן.

מפקד החטיבה הנכנס בר-כליפא אמר בטקס, ''חיילי ומפקדי החטיבה, אני דורש מכולנו שנסתכל אך ורק על עצמנו ועל משימתנו היום-יומית, שלא ניתלה באלה שמעלינו, שלא נישען על אלו שמתחתינו, כל אחד בקומתו ממני ומטה יראה את עצמו ואת המשימה הניצבת לפתחו כדבר הגדול ביותר ויבצע אותה על הצד הטוב ביותר שהוא מסוגל למען בטחון התושבים בגזרתו. האחריות, כבדה ככל שתהיה מוטלת על שכמינו".