מי מימן? סיעת בל"ד
מי מימן? סיעת בל"דפלאש 90

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), פנתה הבוקר (שני) ליו"ר וועדת האתיקה בבקשה לדעת האם חברי הכנסת של בל"ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם בהתאם לתקנון הכנסת.

ח"כ קריב מבקשת לדעת מיהו גורם המימון ומהי מטרת הנסיעה? ובאם לא הגישו חברי הכנסת בקשה ובחרו להתעלם מתקנון הכנסת ולרמוס את חוקי הדמוקרטיה הישראלית, דורשת ח"כ קריב, לכנס את הוועדה במידי לדיון בנושא, לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה כנגד חברי הכנסת.

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) מותח ביקורת על ביקורם של חברי סיעת בל"ד בקטאר, "ביקורם של שלושת חברי סיעת בל"ד על אדמתה של סייענית הטרור קטאר, המממנת של ארגון הטרור חמאס, ופגישתם עם המרגל הנמלט עזמי בשארה, זו הוכחה נוספת לפעילותם העוינת כנגד מדינת ישראל, אותה הם אמורים לייצג".

לדבריו, "אם זחאלקה ושות׳ מחפשים פינה חמה אצל מנהיגם הרוחני, עזמי בשארה, שישארו איתו בקטאר ויחסכו מאיתנו את תיאטרון האבסורד אותו הם מנהלים בישראל".

ח"כ מילר ציין כי בכוונתו לפנות ליו"ר ועדת האתיקה על מנת לברר על חשבון מי יצאו השלושה לקטאר, על חשבון מדינת ישראל או שמא הוזמנו ע"י מממנת הטרור של חמאס - קטאר.

ח"כ מירי רגב (הליכוד) פנתה הבוקר (שני) אף היא במכתב ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיחקור את ראשי סיעת בל"ד על נסיעתם לקטאר לפגישה עם ראשי החמאס. רגב דרשה להוציאם מחוץ לחוק.

"נכון יהיה לחקור את חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס שנסעו לארץ הטרור, בפרט בימים שידוע לכל שהטרור ממומן על ידי ראשי קטאר, ושבקטאר שוהים ראשי חמאס ומקבלים הגנה", כתבה רגב.

לדבריה, "לישראל יש תקדים לכך ולא נשכח את חבר הכנסת לשעבר, עזאמי בשארה, שבגד במדינה והשתכן בקטאר - עיר המקלט של הטרוריסטים".