בר מצוה של מכון קשר
בר מצוה של מכון קשרמאדיבות מכון קשר

מכון "קשר" המכין נערים לקראת בר המצוה, יקיים ביום שני הקרוב את הכנס הראשון למלמדי בר המצווה ברחבי הארץ.

מנהל המכון, יעקב נמן, סיפר לערוץ 7 כי המכון הוא פרי התאגדות של תשעה גרעינים תורניים הפועלים באזור המרכז. מדובר בגרעינים התורניים בקריית אונו, תל אביב, הוד השרון, רמת השרון, הרצליה, רמת גן, רעננה, 'המקום' בתל אביב ורמת אביב.

"החזון שלנו הוא לחזק את התחום של הכנה לבר מצווה לנערים חילוניים", סיפר נמן, "אנחנו רואים באירוע בר מצווה  המתקיים במשפחה חילונית, הזדמנות פז ליצירת קשר עם המשפחה ועם הנער".

הוא הסביר כי אם הפעילות תתרכז רק בהכנת הילד לקרוא בתורה אז, "פספסנו בגדול. אנחנו רוצים לדבר על ערכי יהדות ומורשת וליצור קשר עם המשפחה של הנער". הוא סיפר כי עם חלק מהמשפחות נוצר קשר הנמשך גם לאחר בר המצווה ונציגי המכון מקיימים עם המשפחה טיולים משותפים לירושלים, סדנאות תפילין, סעודות שבת משותפות ועוד.

נמן ציין כי הכנס מיועד לכל המלמדים בארץ, "לאחר שהפעילות התרחבה לכל הארץ והתחילו להגיע משפחות מכל הארץ, התגייסנו למשימה, הרמנו טלפונים וניסינו לאתר מלמדים בכל הארץ שיהוו מענה לפניות המשפחות".

הוא סיפר כי בכנס שיתקיים בבית הכנסת המרכזי בקריית אונו, ישתתפו גם הרב הראשי לישראל - הרב דוד לאו, רבה של צפת - הרב שמואל אליהו והרב יצחק פנגר מהידברות שחזר בתשובה בזכות בר המצווה שלו והוא יספר את סיפורו האישי.

במהלך הכנס יתקיים פאנל עם מלמדים ותיקים בו יעלו שאלות נפוצות ודילמות שעולות במסגרת ההכנה לבר מצוה ובסיום של היום יגיע רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים - הרב שמואל רבינוביץ' ויציג את מה שיש לכותל להציע לבר מצווה.

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) שתגיע לכנס תספר, כתושבת תל אביב, על חשיבות הפרוייקט.