הפתיע. תמיר פרדו
הפתיע. תמיר פרדוצילום: פלאש 90

הופעתו של ראש המוסד בפני קבוצה של בכירי המשק בראשית חודש יולי, אשר פרטיה דלפו לתקשורת ועוררו סערה קצרה, עוררה הסתייגות גם במשרד ראש הממשלה.

ממכתב תשובה שנשלח על ידי היועצת המשפטית של המשרד, שלומית ברנע-פרגו, לתנועה לאיכות השלטון, ואשר נחשף היום (שני) על ידי ברק רביד ב"הארץ", עולה כי במשרד חושבים שהשתתפות פרדו באירוע, ודבריו בפני כ-30 אנשי עסקים מובילים, היתה טעות.

במכתבה של פרגו, שמוען ליועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, עו"ד צרויה מידד לוזון, נאמר כי "במענה לפנייתכם אתכבד להשיבכם, כי נמסר שראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים אינו נוהג להשתתף באירועים כגון אלה, וכי השתתפותו באירוע מסוג זה היתה חד פעמית ובדיעבד לא נכון היה לקיימה".

נזכיר כי באותו אירוע אמר פרדו, כי הסכסוך עם הפלסטינים ולא הגרעין האיראני הוא האיום המרכזי על ביטחון ישראל.

פרדו תיאר את מידת ההשפעה של ארגון הטרור דאעש בעיראק ואמר כי אנשיו עוטפים את אזרחי המדינה בחינוך ורווחה "כמו ש"ס", וכי הארגון מהווה איום על ישראל.

"זה איום מטריד עבור ישראל, והם באים להישאר. הם עוטפים את הקהל כמו ש"ס, יש להם מערכת חינוך ורווחה, זה ארגון שדוגל ברצח לשם רצח. חמאס הוא 'לייט' לעומתם", אמר ראש המוסד על פי הדיווח ועורר את זעמם של אנשי ש"ס, בפניהם נאלץ להתנצל בהמשך.