מבט מגשר כנות לכיוון אשדוד
מבט מגשר כנות לכיוון אשדודיוסי זמיר, נתיבי ישראל

חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה יפתחו לתנועה בימים הקרובים את כביש 7 החדש ושני המחלפים לאורכו - מחלף גדרה (כנות) ומחלף בית רבן.  

המחלפים גדרה (כנות) ובית רבן, הם חלק מפרויקט אשר נועד ליצור כביש דו-נתיבי ודו-מסלולי מהיר לאורך כביש 7 החדש, המהווה עורק תחבורה עיקרי בין העיר אשדוד והנמל לכביש 6 שישמש עורק תנועה מועדף ומהיר למכוניות ובעיקר למשאיות המובילות מטען אל הנמל וממנו.

במסגרת פרויקט כביש 7, מבוטלים הצמתים הקיימים בית רבן וגדרה, ובמקומם מוקמים מחלפים ומעברים תת קרקעיים להולכי רגל ומבוצעת הכנה להוספת נתיב שלישי בעתיד.

ארכו של הקטע המזרחי בכביש 7 החדש הוא כ-4 ק"מ והוא כולל בתוכו את מחלף גדרה. במסגרת המחלף הוקמו גם מעברים תת קרקעיים להולכי רגל, לבית הספר ולאזור התעשייה בכנות.

הקטע המערבי של הפרויקט, שאורכו כ-3 ק"מ כולל את מחלף בית רבן. במסגרת עבודות להקמת המחלף ישנה הכנה לנתיב שלישי לאורך הכביש ודרכי גישה בטיחותיות ונוחות ליישובי גדרות וקבוצת יבנה והאזור.

העבודות על פרויקט כביש 7 החלו באוגוסט 2011 והושקעו בהן כחצי מיליארד ש''ח. על מנת להימנע מעיכוב בפתיחת הכביש החדש נעשו מאמצים להמשיך את העבודות גם בתקופה האחרונה, חרף הירי מרצועת עזה, על ידי הצבת מיגוניות באתר העבודה. יחד עם זאת, עדיין עשויים להיות עיכובים בפתיחת הכביש לתנועה מסיבות הקשורות להיערכות העורף.   

"הגידול המתמיד בפעילות המסחרית של נמלי ישראל מצריך היערכות לקליטת אוניות ענק ולצירי תחבורה מתקדמים, אשר יאפשרו תנועה נוחה ומהירה של אנשים ומטענים אל הנמל וממנו", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. "אשדוד זוכה בשנים הקרובות לקפיצה של ממש בתשתית התחבורה המקשרת אל העיר, כראוי לעיר במעמדה. מיליארדי שקלים מושקעים ויושקעו בעיר, בגישה אליה ובנמל".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס, ציין כי "פרויקט כביש 7 חולק לשני מקטעים, בדומה לפרויקטים גדולים אחרים המבוצעים בימים אלה. חשיבותו הרבה של הפרויקט היא בתרומתו לבטיחות, לאיכות החיים ולנגישות הגבוהה ליישובים הרבים שלאורכו ולמרכזי החיים והמסחר שבצדדיו. במסגרת הפרויקט הושמה תשומת לב מיוחדת לשילוב תחבורה ציבורית, וכן הושם דגש על פיתוח נופי".

פרויקט כביש 7 מבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, במטרה להפוך דרך אזורית לכביש רוחב חדש ומהיר. בנוסף, הוקמו לאורך התוואי 5 כניסות ויציאות לכבישים החוצים. העבודות כללו את הקמתו של כביש עוקף כנות, אשר נפתח לתנועה לפני כשנה, במטרה לאפשר גישה נוחה אל המוסד החינוכי כנות.