הישג שיא למשלחת הישראלית
הישג שיא למשלחת הישראליתרויטרס

לאחר ששברה במוקדמות ה- 4X100 את השיא הישראלי וקבעה שיא חדש של 3:18.95, בשעות הערב אתמול שברה שוב נבחרת השליחים הישראלית את השיא כשסיימה במקום השישי במקצה הגמר עם זמן של 3:18.43.

השליחים אמנם לא זכו במדליה בתחרות, אך בהחלט עשו הישג גדול כשסיימו במקום השישי והמכובד, במרחק מאיות ספורות מהמקומות הראשונים. 

נעם צבי, יו"ר איגוד השחיה אמר עם זכייתם של השליחים במקום השישי כי "האמנו שיש לנו הרכב לאולימפיאדת ריו, אחרי 20 שנה מהגמר ההיסטורי של השחייה הישראלית בסידני, וצדקנו".

נבחרת השליחים כוללת בתוכה את השחיינים דוד גמבורג, תום קרמר, נמרוד שפירא בר אור ולירן קונובלוב. לגמבורג זהו לא ההישג היחידי בתחרות עד כה, שכן זה העפיל לגמר ה-100 מטרים גב שיתקיים בשעה 19:34. גמבורג עלה לגמר לאחר שהגיע ב-54.76 שניות לקו הסיום, תוצאה שגם עזרה לו לשבור את השיא האישי שלו בתחרות זו.

גמבורג אמר אמש "האמת שלא כל כך ציפיתי לעלות לגמר, אבל עובדה שהעבודה הקשה משתלמת. זו הפעם הראשונה שלי אבל אני מקווה שלא האחרונה. משחה השליחים גם היה עבורי מדהים, אנחנו מקום 6 באירופה וזה לגמרי לא קל להגיע להישג כזה. הראינו שיש לנו עתיד מבטיח".

עמית עברי שהעפילה אתמול לחצי הגמר ב-50 מטר פרפר אך סיימה תשיעית ולא העפילה לגמר, עשתה היום (שני) שוב את העבודה במוקדמות כשעלתה לחצי הגמר ב-100 מטר חזה. עברי סיימה במקום השלישי בקמצה שלה עם תוצאה של 1:08.55 דקות.

גם גל נבו ויעקב טומרקין העפילו לחצי הגמר הבוקר. השניים עשו זאת בסגנון ה-200 מטרים מעורב, כשנבו סיים עם זמן של 2:00.83, ואילו טומרקין סיים לפניו כשעצר את השעון על 2:00.32. איתי גורביץ' שהשתתף גם כן בתחרות זו, לא הצליח להעפיל לחצי הגמר לאחר שסיים את המקצה שלו בזמן של 2:04.74.

קונובלוב וקרמר שהיו חלק מנבחרת השליחים המוצלחת, לא הצליחו גם הם להעפיל אל חצי הגמר ב-200 מטר חופשי ויחכו למשחים החזקים שלהם.

בהמשך היום מחכים עוד תחרויות רבות לשחיינים הישראלים, וכאמור בשעה 19:34 יתחרה גמבורג בגמר ה-100 מטרים גב. האם זו תהיה המדליה הראשונה באליפות הנוכחית?