המרכז האקדמי לב (מכון טל) והמרכז הרפואי ''שערי צדק'', חתמו השבוע על הסכם שיתוף פעולה.

בית הספר הוותיק לאחיות של שערי צדק יעבור לתכנית לימודים ארבע-שנתית, ובסיומן תקבלנה הבוגרות תואר ראשון בסיעוד (BSN) מטעם החוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב.

"אנו שמחים מאד על שיתוף הפעולה עם 'שערי צדק', מוסד רפואי בעל שם לאומי ובית ספר לאחיות הפועל 70 שנה. הסכם זה משדרג את מעמדו של בית הספר, ונותן לו מעמד אקדמי", אומרת פרופ' חיה גרינברגר, דיקן הפקולטה למדעי החיים והבריאות במרכז האקדמי לב.

פרופ' גרינברגר מסבירה כי "העידן הטכנולוגי המואץ בו אנו חיים, מגלגל לפתחה של מערכת הבריאות אתגרים רבים, ובהם הצורך לבחור בין אופציות שונות לטיפול במסגרת משאבים מגבילים. אנשי מקצועות הבריאות צריכים לקבל החלטות גורליות ולבצע אותן בדרך המושכלת ביותר, בכל רגע נתון. יכולת זו מושתתת על לימודים אקדמיים המתמקדים בהקניית כלי למידה".

מספר האחיות המועסקות בבתי החולים בארץ הוא 4.8 אחיות לאלף נפש. זה המספר הנמוך ביותר מקרב המדינות המפותחות (למעט מקסיקו). מספר האחיות המוצע במדינות ה- OECD עומד על 9.1 לאלף נפש. בגרמניה מספרן עומד על 11.3, בערך פי שנים וחצי ממספרן בישראל.

המסלול אורך כארבע שנים וכולל עבודה מעשית במיטב מרכזי האשפוז ומוסדות הבריאות הקהילתיים בארץ. הטווח המקצועי של האח המוסמך האקדמי רחב מאוד, וטומן בחובו הזדמנויות מגוונות לעבודה מאתגרת וקידום מהיר בתחום הבריאות. ישנן 20 התמחויות שונות המוצעות לבוגרי התכניות האקדמאיות בסיעוד, החל מחדר ניתוח, רפואה דחופה, וטיפול-נמרץ, וכלה בתחומים של טיפולים ממושכים דוגמת אונקולוגיה ומצבי חולי כרוניים נוספים.