אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןפלאש 90

שר החוץ אביגדור ליברמן דורש להכניע את ארגון החמאס על רקע מתקפת הרקטות על יישובי הדרום.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו בשעה 14:00 כדי לדון בהפרת הפסקת האש על ידי החמאס ובתגובת צה"ל לירי הרקטות.

בדף הפייסבוק שלו תקף היום (רביעי) השר ליברמן את מדיניות "שקט יענה בשקט". "פירושה שחמאס הוא היוזם והוא זה שמחליט מתי, היכן, וכמה הוא יורה על תושבי ישראל ואילו אנו מסתפקים רק בתגובה, שגם אם היא חזקה היא עדיין רק תגובה".

"חמאס שולט בגובה הלהבות ובעיתוי הנוח לו להפר את שגרת החיים של תושבי ישראל בכלל ותושבי הדרום בפרט. זה קרה אתמול, זה קורה היום וזה עלול לקרות גם ב-1 בספטמבר וגם בערב ראש השנה", כתב השר ליברמן והוסיף "ההצעה שנשמעת לאחרונה, לא להסדרה, לא להסכם ולא להתחייבות חד משמעית של הפלסטינים לשקט מעכשיו ולעד, פירושה היא מלחמת התשה, דבר שלמדינת ישראל אסור להיגרר אליו". 

לדבריו, ההצעות למהלכים חד צדדיים הן הצעות של פוליטיקאים הסובלים משכחה, כלשונו. ''אני מזכיר לכולם מהלך חד- צדדי הקרוי 'ההתנתקות' שכבר ננקט בעזה ועל תוצאותיו אנו משלמים עד היום. גם אם חס וחלילה זהבה גלאון היתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר הביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת שלטון החמאס".

"לכן, כשמדברים ברצינות על ביטחונם של תושבי ישראל צריך להבין שאין כל אפשרות אחרת למעט מהלך ישראלי נחוש שמשמעותו היא אחת - הכנעת החמאס", דברי ליברמן.

תקיפות צה"ל הלילה ברצועת עזה

הלחימה המחודשת בין ישראל לחמאס נמשכת ברציפות מאתמול אחר הצהריים. המחבלים שיגרו כ-60 רקטות לעבר יישובי הדרום וצה''ל בתגובה תוקף עשרות יעדי טרור ברצועה. גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי שבעה בני אדם נהרגו בעזה ביממה האחרונה.

גורם מדיני אישר הבוקר כי ישראל ניסתה להתנקש אמש בראש הזרוע הצבאית של חמאס, רב המחבלים מוחמד דף. בשלב זה טרם ברור האם דף עצמו נפגע בתקיפה, אך חמאס דיווח כי אשתו ובתו נהרגו. בחמאס טענו הבוקר כי צה"ל שגר 5 טילי חודרי בונקרים לעבר בית משפחת דילו שבשכונת שייח' רדואן בעזה.

בזרוע הצבאית של חמאס נמנעו תחילה מלנקוב בזהות הנפגעים ואמרו כי ירי הרקטות הכבד לעבר ישראל היה כתגובה להפצצת הבית. "ישראל פתחה עליה את שערי הגיהנום והמחיר יהיה כבד מאוד", איימו. "גדודי אל-קסאם מאתגרים את ישראל שתכריז על הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי הפעולה הפחדנית בהפצצת בית משפחת דילו".