אלי ישי

ביום קריסת הפסקת האש בעזה, ועם מלאות 9 שנים להתנתקות, יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי הגיע לביקור מיוחד במוזיאון גוש קטיף בירושלים בלוויית בני משפחתו.

ח"כ אלי ישי סקר את כל אגפי המוזיאון החל מהציר ההיסטורי של יהדות חבל עזה ועד תקופת הגירוש מגוש קטיף. ח"כ ישי סיפר על התקופה הקשה של הגירוש בה ליווה את אנשי גוש קטיף ועמד בחזית המאבק נגד התוכנית לפי הוראת נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

ח"כ אלי ישי חשף במהלך ביקורו כי הרב עובדיה ביקש ממנו ערב משאל מתפקדי הליכוד לבדוק את ההשלכות של תוכנית ההינתקות על המצב הביטחוני כדי להכריע מה להורות לחברי הליכוד להצביע.

"באתי לרב וסיפרתי לו שלפי כל ההערכות המקצועיות והביטחוניות הגירוש יביא לטילים וסכנה ביטחונית על כל ארץ ישראל. מרן הרב עובדיה לא היסס וקרא בשיעורו השבועי במוצאי שבת לכל מתפקדי הליכוד להצביע נגד ותקף בחריפות את התוכנית המסוכנת ואכן במשאל מתפקדי הליכוד היה רוב נגד ההתנתקות".

ישי הוסיף שבנאומו בכנסת ערב ההצבעה על ההתנתקות אמנם אמר שההתנתקות תביא טילים על אשקלון אשדוד ונתיבות "אבל חששתי לומר שיפלו על המרכז וגוש דן כי אחרת היו חושבים שאני לא שפוי אבל ידעתי בבירור שזו תהיה התוצאה של הגירוש מגוש קטיף".

"יש חשיבות גדולה מאוד למוזיאון גוש קטיף כדי שעם ישראל ידע את התוצאות ההרסניות של הגירוש. העם מאס במשא ומתן עם ארגוני טרור ויש להפיק לקחים מהגירוש בגוש קטיף. מוזיאון גוש קטיף חשוב ביותר להנחלת ההיסטוריה של יהדות חבל עזה וגוש קטיף לדורות הבאים כדי שידעו את ההיסטוריה החשובה כל כך של עם ישראל", אמר ישי ופנה למנהלי המוזיאון, "אתם חייבים להביא לכאן את כל עם ישראל שידעו את האמת, דווקא היום לאור מבצע צוק איתן יש לדאוג שעם ישראל והדורות הבאים ידעו על גוש קטיף וההשלכות של הגירוש מגוש קטיף על מצבנו".

בסיום הביקור הדליק ח"כ אלי ישי נר לזכרם של קדושי גוש קטיף שנהרגו בפעולות האיבה. מנהל המוזיאון שלמה וסרטיל הודה לח"כ ישי על העידוד והתמיכה שהעניק בתקופה הקשה של הגירוש למתיישבים מגוש קטיף וכן לרב עובדיה יוסף שנתן גב ותמיכה למאבק והיה מצטער בצער המשפחות מגוש קטיף. "לאנשי גוש קטיף יש חובת הכרת תודה עמוקה על פועלכם למען גוש קטיף", אמר וסרטיל.

צילום: סטודיו צילומים-מאיר אליפור