בני גנץ
בני גנץדובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת גולני התקיים הערב (רביעי) באתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני הממוקם בצומת גולני.

הטקס נערך במעמד שרת המשפטים - ציפי ליבני, הרמטכ"ל - רב אלוף בני גנץ, סגן הרמטכ"ל - אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הצפון - אלוף יאיר גולן ומפקד חטיבת גולני - אלוף-משנה ראסן עליאן.

מקום המדינה ועד היום, במשך 66 שנים של פעילות אינטנסיבית וענפה בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה, שכלה חטיבת גולני 1,459 חללים.

חטיבת גולני לקחה חלק משמעותי במלחמות ישראל וכן במבצע "צוק איתן" בו שכלה 16 מפקדים ולוחמים.

גנץ אמר בטקס כי "הם היו בני העיר, בני הקיבוץ ובני המושב, צברים ועולים, יהודים ואחרים, דתיים וחילונים - הם שבנו את הפסיפס האנושי של חטיבת גולני, הם ששיקפו את עם ישראל באחדותו. חיילי גולני ומפקדי החטיבה נלחמו מהליטאני ועד מפרץ אילת, בקרבות הבלימה ברמת הגולן, בכיבוש החרמון, בהרי לבנון ובבינת ג'בל, בסמטאות שכם ובקסבות של ג'נין. אותו מצרף ייחודי של לוחמים ושל מורשת קרב הוא שיצר ברבות השנים את רוח גולני. אותה רוח 'גולנצ'יקית', שליוותה את מדינת ישראל מאז הקמתה בימי המלחמה כבימי שלום".

"הלחימה בגזרה הדרומית לא הסתיימה. חמאס הפר פעם נוספת את הפסקת האש. על פי הנחיות הדרג המדיני, ובתאום עמו, חידשנו, ובעצמה הנדרשת, את פעילותנו ההתקפית. מפקדי חטיבת גולני וחייליה, כחלק מצה"ל כולו, על כל מערכיו ואגפיו- מוכנים, דרוכים ונחושים להמשיך להלחם בכל דרך שתידרש עד שנשיב את השקט לגבולותינו. לצה"ל, ואני בטוח שלחברה בישראל, יש אורך רוח וכוח להמשיך ככל שיידרש".

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ראסן עליאן, אמר "אני מאמין כי אותו כוח ואותה העצמה שראינו בשבועות האחרונים, הן בלחימה של חיילי צה"ל וחיילי גולני, הן בעמידתה וחוסנה של החברה הישראלית, הם שיאפשרו לנו היום כמו גם בעתיד, לעמוד איתנים ולהתמודד מול המראות הקשים ועם אובדן בנינו היקרים".