מתנגדים לחוק. הפרלמנט של קנדה
מתנגדים לחוק. הפרלמנט של קנדהReuters

חברת הפרלמנט הפדרלי, סנא חסאיינה, מהמפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP) הנמצאת בצד השמאלי של המפה הפוליטית, הודיעה היום (רביעי) על פרישתה מהמפלגה בגלל מה שכינתה היותו של מנהיג המפלגה, תומאס מולקייר פרו ישראלי יתר על המידה.

חסאיינה, ילידת תוניסיה המייצגת אזור בחירה במונטריאול, ציינה כי היא מתכוונת לשמש חברת פרלמנט עצמאית עד לתום כהונת בית הנבחרים וכי אין היא מתכוונת להתמודד פעם נוספת בבחירות הכלליות הקרובות שתתקיימנה בחודש מאי 2015.

בהודעה לתקשורת שפרסמה ציינה חסאיינה, כי התאכזבה עמוקות מעמדת מפלגתה בנוגע לעימות בין ישראל לחמאס, וספציפית מקביעתה כי לישראל זכות להגן על עצמה כנגד מתקפות הטרור של חמאס. בנוסף, היא תקפה את מנהיג מפלגתה על יחס עוין שגילה כלפיה בשל תמיכתה ביריבו הפוליטי. מאז הבחירות הכלליות הקודמות ב-2011 עזבו את המפלגה הדמוקרטית החדשה 4 חברי פרלמנט.

הפרלמנט הקנדי מורכב מארבע מפלגות וממספר זניח של חברי פרלמנט עצמאים. מפלגת השלטון הקונסרבטיבית נחשבת לתומכת איתנה של ישראל, ואילו שלוש המפלגות האחרות נימנות על השמאל, והן המפלגה הדמוקרטית החדשה, המפלגה הליברלית והמפלגה הירוקה (שלה נציגה אחת בלבד). סקרי דעת קהל מנבאים בבחירות הבאות ניצחון אפשרי למפלגה הליברלית, בראשות ג'סטין טרודו, המשקיע מאמצים רבים בחיזור אחר הקול הערבי.