אילוסטרציה
אילוסטרציהLara Savage/Flash 90

האחד התנדב בקיץ בקייטנת "קו לחיים", השנייה בקייטנה של ארגון "חברים לרפואה", השלישית בעזרה במקלטים באשדוד ואילו האחרון במחנה הרא"ה ומחנה סיירים של בני עקיבא.

בני נוער שונים מכל רחבי הארץ התנדבו בקיץ האחרון בעמותות ומקומות שונים ומספרים לנו מה משך אותם להתנדב בזמנם הפנוי, ואיך החוויה הזו היתה עבורם.

"התנדבתי בקייטנת 'קו לחיים' שהתקיימה בישוב אלקנה", מספר חן חניאל בן ה-18. "במסגרת ההתנדבות הייתי חלק מהצוות הטכני שהיה אחראי על ה-'תפאורה' מסביב, כמו הנגשת חדרים וסידור הפעילויות. בחרתי בהתנדבות הזו כי היא ערכית וחשובה, מפגישה אותנו עם השונים בחברה ומסייעת לנו להבין שבסופו של דבר, אנחנו ממש אותו הדבר".

חניאל מוסיף לספר, "החוויה הכי חזקה שהיתה לי בהתנדבות היא ערב ההוקרה שקיימנו באחד מימי הקייטנה, בו הודינו לכל מי שעזר ותרם להצלחת הקייטנה. אני ממליץ לבני נוער שרוצים להתנדב לא ללכת ישר למקום ההתנדבות אליו כל החברים הולכים, אלא לבדוק איפה צריך שאתה, בתור בן אדם תתרום והאם המקום הזה מתאים לנקודת הזמן בחייך. כמו כן, מכיוון שבהרבה קייטנות יש בעיית צניעות וקירבה יתרה בין בנים ובנות, אני ממליץ לשים לב וללכת למקום שמתאים מבחינה דתית לאופיו של המתנדב".  

גם אביה אסבן מרמת הגולן התנדב בצוות "בית מדרש" של מחנה הרא"ה וסיירים בבני עקיבא, המורכב מתלמידי ישיבה משיעור א' ומעלה האחראים על ההווי הרוחני במחנה.

"אני מאוד מחובר לתנועת בני עקיבא, אם אני לא נמצא שם בתור רכז אז אני מגיע בתור מתנדב", מספר אסבן. "מה שצוות בית מדרש עושה במחנה זה עבודת קודש שמשפיעה על כל המחנה באופן מאוד משמעותי, אפילו קריטי. החוויות הכי חזקות עבורי מההתנדבות הזו, היא שלאחר כמה שיחות אישיות עם חניכים הם פתאום מגיעים לבית המדרש בלילה ללמוד בחברותות, או מגיעים לשבוע ישיבה במקומות הלימוד שלנו בעקבות שיח על התורה והחיים".

מעבר להתנדבויות במחנות הקיץ המגוונים, גם המצב בדרום הארץ סחף אחריו מתנדבים רבים מקרב בני הנוער, ביניהם  עטרה פרץ בת ה-18 מאשקלון שהתנדבה במקלטים השונים באשדוד ואשקלון, העבירה הצגות והפעלות שונות לילדים במקלטים בעלות מסרים משמעותיים, שעודדו את רוח הילדים.

"השנה עשיתי שירות לאומי במדרשת צוריאל באשדוד, להתנדבות הזו הלכתי ביחד עם חברותיי לדירה לאחר שלא יכולנו לשבת עוד בדירת השירות בחיבוק ידיים ונחשפנו למצב הקשה של ילדים במלחמה", אומרת פרץ. "אני זוכרת שהגעתי עם חברה לאחד המקלטים ושמענו כמה ילדים קטנים אומרים אחד לשני, 'איזה יופי! יש פעילות, בואו נקרא לכולם' ובאמת הם קראו לכל ילדי הבניין. באותו הרגע הבנתי עד כמה הפעילויות האלו תורמות, גורמות שמחה לילדים ומביאה להם קצת אוויר לנשימה ושינוי מרענן מהשגרה הלא פשוטה בה הם מצויים. זה נתן לי מוטיבציה להמשיך ולפעול בעוד מקלטים ולגייס בני נוער נוספים לעשייה".

יהודית שמיר, שהתנדבה אף היא בקיץ האחרון בארגון "חברים לרפואה" מסכמת ואומרת, "אני ממליצה לבני נוער שרוצים להתנדב ללכת על זה, ההתנדבות ממלאת את המתנדב ואת מי שאתה מתנדב עבורו".