משה יעלון עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר
משה יעלון עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטראריאל חרמוני

ד"ר אריה בכרך, אביו של אוהד הי"ד שנרצח בואדי קלט, התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לעליהום התקשורתי של השמאל הקיצוני בעקבות דבריו של מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר.

"זכורה לכולנו התבטאותו החריגה של מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, בתחילת המלחמה שתיבל את דבריו בפסוקים ודברי אמונה. מעבר לאדם שומר תורה ומצוות אני בטוח שכמפקד החש את ליבם וחרוחם של חייליו היה עופר בטוח שדברים אלו ייכנסו לליבם ויחזקו אותם".

"אך דבריו גררו תגובות קשות ומתלהמות מחוג קטן וזניח - חוג עיתון אל ארד או בלעז 'הארץ' וכמה מגרורותיו בידיעות אחרונות. הם תקפו אותו שעירב את צור ישראל וגואלו בענייני המלחמה".

בכרך ציין כי וינטר לא זקוק לתמיכה שלו, "הוא גדול ממני. עם זאת התפרסמו כמה כתבות התומכות בעופר. עמדו לימינו אמילי עמרוסי, גונן גינת והעיתון בשבע, אך כל התומכים קשורים למגזר מסויים מאוד בציבוריות הישראלית וממילא ההתייחסות לדבריו הפכה להתנגחות בין הצד הימני והאמוני בעם ישראל לבין השמאל הקיצוני".

הוא משוכנע כי התמיכה בוינטר היא מעבר לציבור הכיפות הסרוגות, "לכן חרה לי מאוד חוסר ההתייחסות של שר הביטחון והרמטכ"ל למתקפה על עופר. מיד עם הפרסום הראשון בעיתון הנ"ל היה אסור לשר היבטחון והרמטכ"ל שבוודאי מכירים בערכו המובחר של קצין זה בעברו המפואר ולעתיד העשיר הצפוי לו, שימלאו פיהם מים".

"הרי כל פגיעה ואפילו הקטנה ביותר של ילד נגד שוטר כמו קריאות 'נאצים',  אנו שומעים תזמורת מתוזמנת המגנה את המגנים ומדוע אם כן לא יצאו שר הביטחון והרמטכ"ל נגד המשמיצים?", תמה בכרך, "גם על התנהלות זו אפשר לומר טוב מאוחר מאשר לעולם לא וניתן עדיין לתקן את המעוות והעוול שנעשה לקצין".