תנועת אריאל
תנועת אריאלתנועת אריאל

אביגיל בת ה-16 מסניף אריאל נחלאות בירושלים אוהבת את תחום האומנות, כך גם הקשישה איתה היא נפגשת אחת לשבוע.

המפגש לא היה מתקיים לולא פרויקט "לב צעיר" אותו יזמו תושבי שכונות רחביה ונחלאות בירושלים, המעודד מפגשים של צעירים עם בני הדור השלישי סביב תחומי עניין משותפים. ליוזמה חברו נערות בתנועת הנוער אריאל, שנפגשות עם מבוגרים מידי שבוע.

"אנחנו קבוצה של בנות בתנועת אריאל שרצו להשתתף בפרויקט 'לב צעיר', התחלקנו לזוגות כאשר כל זוג הולך לאישה מבוגרת", מספרת אביגיל. "מראש, הביאו לנו טופס בו כתבנו את תחומי העניין שלנו, לאחר מכן התאימו לנו אישה מבוגרת עם אותם תחומי עניין, במקרה שלנו, אומנות ובעיקר ציור. מידי שבוע אנחנו באות לבית הקשישה, יש לה המון ידע וניסיון באומנות והיא נותנת לנו כלים, עושה איתנו יצירות ומוסיפה לנו ידע בנושא. לרוב, היא שאחראית על מה שמתנהל בכל מפגש".

אביגיל מוסיפה לספר, "לא חששנו מהמפגש הראשוני, האישה קיבלה אותנו בחום ואהבה. לא היתה סיבה למבוכה, כי היא ישר הכניסה אותנו לעניינים ונתנה לנו להרגיש בבית. אני לא מפספסת אף מפגש שנערך, אני לא נותנת לשום דבר לעלות על זה ואני ממש מחכה לזה. בימים אלו, אנחנו לומדות ממנה איך לסרוג, לאחר שהיא העלתה את הרעיון והראתה לנו עבודות ממש מגניבות שהיא הכינה. מעבר למפגשים האישיים, נערך גם מפגש כללי של כל הנוער עם המבוגרים והיה מיוחד ומהנה".