דניאל טרגרמן בן ה-4,
דניאל טרגרמן בן ה-4,באדיבות המשפחה

אבל כבד נפל על יישובי עוטף עזה עם היוודע דבר מותו של דניאל טרגרמן בן ה-4, שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים. 

דניאל יובא למנוחות מחר (ראשון) בשעה 09:00 בבוקר בבית העלמין חבל שלום במועצה האזורית אשכול. 

הילד שהה עם משפחתו בביתם בקיבוץ ולא הספיק להגיע למרחב המוגן. הוא נפצע פצעים אנושים, וצוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותו. הפצמ"ר פגע פגיעה ישירה בכלי רכב, ו-3 מהם נשרפו כליל.

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה עליה את האחריות לירי. מקורות ביטחוניים אומרים כי פצצת המרגמה שפגעה בדניאל טרגרמן נורתה מתוך בית ספר של אונר"א בשכונת זייתון בעזה.

"דניאל היה ילד יפה חכם רגיש. כל כך מתוק... רצינו לראות אותו גדל עם האחים שלו ומממש את עצמו", אמרה אמש אמו, גילה טרגרמן. "אחרי שהתפוצץ פצמ"ר מוקדם יותר ליד מבנים בקיבוץ, התכוננו לנסוע להורים שלי בקרית אונו. המזוודות כבר היו מוכנות מבעוד מועד. רגע לפני הפיצוץ הקטלני יצאתי לזמן קצר החוצה. לאחר מכן נכנסתי הביתה והיה 'צבע אדום'".

"זה יום עצוב, אחד העצובים ביותר שהיו לנו בעוטף עזה ב-14 השנים האחרונות. זה הסיוט של כל תושב ושל כל משפחה. ילד בן 4 נהרג, מה עוד אפשר לומר?", אמר בעצב ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "צריך לחבק את המשפחה ולהיות מאוחדים בערב כל כך עצוב וקשה".

במהלך 46 ימי מבצע 'צוק איתן', העניקו כוחות מד"א טיפול ל-714 אזרחים, בהם ארבעה הרוגים מרסיסים ועוד 24 נפגעי רסיסים בדרגות שונות: 6 נפגעים במצב קשה, 4 פצועים באורח בינוני ו- 14 פצועים קל כתוצאה מרסיסים.

בנוסף, טיפלו כוחות מד"א במבצע 'צוק איתן' גם ב-12 בני אדם שנפצעו כתוצאה משברי זכוכיות ומהריסות במבנים, 18 נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים שאירעו בעת האזעקות מתוכם 1 במצב קשה והשאר באורח קל ובינוני, 140 נפגעים כתוצאה מחבלות ונפילות בדרך למרחב המוגן ו-507 נפגעי חרדה.

9 נפגעים טופלו בפיגועי טרור, בהם פצוע בינוני מדקירה בכניסה למעלה אדומים, 7 נפגעי פיגוע הטרקטור בהם צעיר כבן 25 שנפטר מפצעיו, ופצוע ירי באורח קשה מפיגוע הירי שאירע בהר הצופים.