השיחות בקהיר
השיחות בקהיררויטרס

מצרים צפויה לקרוא למשלחת הישראלית לשוב היום או מחר לקהיר לניסיון נוסף של שיחות בניסיון הגיע להסדר בין ישראל לחמאס. ישראל עשויה להיענות לבקשה המצרית.

לקראת השיחות הבאות מדווח יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, על שיחות שהוא מקיים עם ראשי החמאס, בהם חאלד משעל ואבו מרזוק בניסיון לקרב אותם להסכמה לעמדה המצרית שהיא לטעמו היחידה שנמצאת על השולחן ומקובלת על הצדדים ועל העולם.

נזכיר כי בין הצעותיו של אבו מאזן נכללה ההצעה לפיה יקבל הוא את האחריות על המתרחש ברצועת עזה, מהלך הזוכה לתמיכה אמריקאית ומצרית. בישראל מנגד מזכירים גורמים בתי רשמיים כי אבו מאזן הוא שקיבל את האחריות על הרצועה לאחר נסיגת ישראל מהאזור לפני תשע שנים אך חמאס השתלט על הרצועה מידי אבו מאזן, סילק את אבו מאזן עצמו, הרג וסילק את אנשיו. החשש הוא שחמאס יציג עמדה הנכונה לקבל את תיווכו של אבו מאזן על מנת הסיר את הלחץ הבינלאומי על הארגון ואת הלחץ הצבאי מכיוונה של ישראל, אך כעבור זמן קצר יסולק שוב אבו מאזן ואנשי חמאס ישובו לשלוט ברצועה כפי שהיה בשנים האחרונות.

יצוין כי מנגד מבהירים בחמאס כי לא יפסיקו את הירי על ישראל עד לקבלת כל דרישותיהם. עם זאת מציינים שם כי יעדיפו להגיע למטרותיהם ודרישותיהם מתוך מו"מ שיתקיים במקביל להמשך הירי מהרצועה.