האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמרפלאש 90

האדמו"ר מסאטמר שוב תוקף את מדיניותה של הממשלה תוך שהוא ממשיך לתת דעתו על מוסד ההתנחלויות.

ב'טיש' שקיים בסוף השבוע האחרון ובו נשא דברים במשך שעתיים, התייחס האדמו"ר מסאטמר לפעילות צה"ל בעזה ולמתיחות הביטחונית בארץ וטען כי הרצון להתנחל בכל מקום בארץ הוא שהוביל לרציחתם של החיילים בעזה.

תחילה תקף את הורי הנערים הנרצחים ששלחו ילדיהם ללמוד ב'מקום סכנה'. "מי שיודע, כל השפיכות דמים של קרוב ל-70 נפשות יהודיות, שנהרגו לאחרונה, התחילה מחטיפת שלושת הבחורים שעלו לטרמפ בלילה, באחד מהתנחלויות, בידיעת ההורים. ההורים ידעו שילדיהם – שלומדים במקום סכנה – עולים לטרמפ, ולא אמרו להם כלום. זה בדיוק כמו לפתוח ישיבה בשכונת פשע ידועה ולשלוח לשם ללמוד בחורי ישיבה.

"הסיבה לכך היא רק בגלל תאוות הציונות, שבלב התאווה להסתובב בכל רחבי הארץ, התאווה על הזכות לגור איפה שרוצים, ושאף אחד לא יגיד לי איפה ללכת. אז זהו בדיוק נקודת הציונות, וזו הסיבה שכולם שתקו ולא דיברו. אחר כך התחילו בקריאות נקמה על הרציחה הנוראה, ונקמה הביאה נקמה חדשה, עד שזה הביא לפריצת המלחמה שגרמה רח"ל שכ-70 יהודים נהרגו בגלל הנקמות.

"ואני שואל: האם היתה ישיבת סנהדרין לפני המלחמה? האם קיבלו היתר להפקיר דם יהודים? האם מותר בכלל לצעוק לנקמה ולנקום בכוחות עצמי על ידי בשר ודם?

"אומרים בתפילה: נקום לעינינו נקמת דם. הקב"ה ינקום דם כל אלו שנהרגו בכל אורך הגלות, כולל דם היהודים האלו, ואסור לבשר ודם לנקום את הנקמה הזו לבד. ובעיקר שמיליוני גויים, שונאי ישראל, מחכים רק לתירוץ טוב כדי לצאת לרחובות העיר, ולהרוג או להכות יהודים, וזה נותן להם תירוץ טוב לעשות את זה, כפי שכולם יודעים ורואים".

יצוין, כי עמדת סאטמר אינה מקובלת על רוב רובו של המגזר החרדי, וודאי שלא כפי שהוצגה על ידי האדמו"ר מסאטמר.