דניאל טרגרמן הי"ד
דניאל טרגרמן הי"דטליה סוכרי-לינא

הבוקר (ראשון), בהלוויית הילד דניאל טרגרמן הי"ד שנהרג מפגיעת פצמ"ר ביום שישי, סיפרה משפחתו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי דניאל הגיע לפני כשבועיים למשכן הנשיא, ליום הפוגה ופעילות שאורגן על ידי עובדי בית הנשיא לילדי הדרום.  

באישור המשפחה מפרסם בית הנשיא תמונות שצולמו במכשיר הטלפון הנייד של עובדת בית הנשיא טליה סוכרי-לינא, עובדת המחלקה המשפטית. בתמונות נראה דניאל הי"ד כשהוא יוצר באחת מתחנות הפעילות במשכן.

מאות בני אדם לקחו חלק בהלוויה שנערכה הבוקר בבית העלמין חבל שלום. גילה, אימו של דניאל, ספדה לו: "אני לא מבינה מה קורה פה בכלל, מתוקי שלנו. אני לא מאמינה שאני נמצאת פה להיפרד ממך".

"היינו המשפחה המאושרת בעולם ואני לא קולטת. דניאל שלי, אנחנו רוצים להגיד לך תודה שלימדת אותנו לאהוב, לחייך, נתת לנו רגעי אושר רבים בזמן כה קצר", הוסיפה האם הכואבת. 

דניאל (במרכז התמונה)
דניאל (במרכז התמונה)צילום: טליה סוכרי-לינא

"אני מוצאת נחמה בזה שהיית ילד אהוב ומאושר עד הרגע האחרון. רצינו להגן עליך אבל אפילו הצבע אדום לא הציל אותנו. תמיד היית רץ ראשון קראת ליובי שיבוא ותוך שנייה זה נגמר. אלוקים שבשמיים, חזק אותנו, תן לנו כוח להמשיך. השארנו לך את התחפושת של ספיידרמן שכל כך אהבת. אנחנו לא רוצים להיפרד", הדגישה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע להלווייתו של הילד ואמר כי "שילמתם בדם שאין לו מחיר. אין לאיש זכות לדרוש מכם להישאר כאן, אך אנו מבטיחים לכם שאתם לא לבד. אתם המשעול הראשון והאחרון. מכאן ננצח ונתגבר".

דניאל נהרג כאשר שהה עם משפחתו בביתם בקיבוץ ולא הספיק להגיע למרחב המוגן. הוא נפצע פצעים אנושים, וצוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותו. הפצמ"ר פגע פגיעה ישירה בכלי רכב ו-3 מהם נשרפו כליל.