טייס טייסים חיל האוויר מטוס קרב צה"ל
טייס טייסים חיל האוויר מטוס קרב צה"לפלאש 90

צה"ל ממשיך בפעילות אווירית מואצת לפגיעה בתשתיות החמאס ובמנהיגי ארגון הטרור.

קצין בכיר בחיל האוויר אומר כי החיל פועל ברצף במשך 48 הימים האחרונים, גם כשללוחמים האחרים היה פסק זמן של הפסקת אש.

"אנחנו סוגרים עוד ועוד מעגלים לפגיעה בראשי החמאס כמו זה שבוצע אחר הצהריים עם חיסולו של מוחמד אלע'ול האחראי על העברת הכספים של החמאס", אומר הבכיר.

"אנחנו פועלים בצורה יותר אגרסיבית כנגד משגרי פצצות המרגמה בימים האחרונים ועכשיו לא חוששים לפעול במקומות שבהם לא פעלנו בעבר כמו במבנים גדולים יותר מהם מתבצע ירי החמאס", מוסיף הקצין.

לדבריו בימים האחרונים ישנה ירידה משמעותית בירי הרקטות לטווחים ארוכים ובינוניים, ועליה משמעותיית בירי פצצות המרגמה. במקביל פועל חיל האוויר נגד משגרי הפצמ"רים שעושים זאת מתוך בתי ספר ומרפאות.

הקצין מציין כי ירי הרקטות לא יוכל להיעצר לחלוטין, גם אם צה''ל יפעל קרקעית ברצועת עזה. לסיום הוא מספר כי "הופתענו מכמות ואיכות הירי של טילי הכתף ששוגרו לעבר מטוסי ומסוקי חיל האוויר". הבכיר מגלה כי לפחות בעשרה מקרים נורו טילים לעבר המטוסים.

חיל האוויר תוקף משגרים

במהלך היום חיסל כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה את המחבל מוחמד אל-ע'ול, האחראי על העברות הכספים בחמאס ושר המשפטים בממשלת חמאס. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי אל-ע'ול נהרג בתקיפה מהאוויר של מכוניתו ומציגים תמונות בהן נראים שטרות דולרים שהחזיק עימו המחבל במכונית ושימשו למימון פעילויות טרור של החמאס.

אל-ע'ול בן ה-30 שימש כאיש הקשר עם ועדת גולדסטון אחרי מבצע ''עופרת יצוקה''. חמאס טרם התייחס רשמית לתקיפה.

ביום חמישי האחרון חיסל צה''ל בשיתוף פעולה עם השב"כ שלושה מפקדים בכירים בזרוע הצבאית של החמאס, ובהם שני מפקדי חטיבות, בתקיפת דירת מסתור ברפיח. אחד מהם, ראאד עטאר, פיקד על חטיפת שליט ועמד בראש החוליה שניסתה לחטוף את סגן הדר גולדין הי"ד במהלך ''צוק איתן''.