חמישה צעירים יהודים שוחררו היום (א') בתום חמישה ימי מעצר בחשד לתקיפת ערבים, לאחר שהמשטרה נאלצה להודות כי האירוע מסתכם על פי החשד רק בקריעת חולצה של צעיר ערבי.

הצעירים עצמם הכחישו את התקיפה וטענו כי ניגשו לערבים לאחר שחשדו כי הם שברו מכשיר טלפון נייד של אחד מהם.

החמישה נעצרו ביום שלישי בלילה לאחר הפגנת מחאה על מעצרו של בחור ישיבה עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס. לטענת המשטרה, לאחר שההפגנה התפזרה, תקפו החמישה שני צעירים ערבים כבני 20 בסמוך לרחוב החומה השלישית בירושלים.

הם נעצרו בסריקות שנערכו לפנות בוקר והובאו לתחנת לב הבירה, ובהמשך לדיון בבית המשפט. לפי גרסתם, אחד מהם ביצע תאונה קלה, וכשחזר לרכבו לאחר מסירת הפרטים לנהג השני, גילה כי מכשיר הסלולאר שלו ניזוק בידי אלמונים וזרוק סמוך לרכב. הצעיר החליט לצאת לחפש את מי שפגע במכשיר, ואליו הצטרפו ארבעת הקטינים, אשר חלקם ידידים שלו.

לדבריהם, הם הבחינו בסמוך בשני צעירים אשר תחילה סברו כי הם חרדים, ושאלו אותם האם הם פגעו במכשיר הטלפון. לטענתם, השניים שהתבררו כערבים הגיבו באופן חשוד ונמלטו מהמקום, ואז רדפו החמישה אחריהם אך ללא הצלחה. הם הכחישו כי תקפו את השניים.

מעצרם של החמישה הוארך פעמיים בבית המשפט, כאשר חוקרי המשטרה מסרבים לגלות בדיון כיצד הותקפו על פי החשד שני הערבים. בשל מציאת שוקר חשמלי וגז מדמיע ברכבו של החשוד הבגיר, ייחסה המשטרה לחשודים קשירת קשר, על אף שלא נטען כי נעשה שימוש באמצעים. 

רק בדיון שנערך ביום שישי חייבה השופטת את חוקרי המשטרה לגלות לעו"ד אביחי חג'בי, שייצג את החמישה מטעם ארגון ''חננו'', כי התקיפה מסתכמת בקריעת חולצה. בהחלטתה האריכה השופטת פעם נוספת את המעצר עד ליום א', אך הורתה למשטרה להגיע לדיון הבא לאחר התייעצות עם הפרקליטות בנוגע להגשת כתב אישום בגין המעשה.

הבוקר כאמור הודיעה המשטרה לעו"ד חג'בי כי החליטה לשחרר את העצורים, כולם נעדרי עבר פלילי, בתחנת המשטרה למעצר בית למשך חמישה ימים. טרם ברור האם בסופו של דבר יוגש כנגד הצעירים כתב אישום בגין קריעת החולצה.

עו"ד אביחי חג'בי המייצג את החמישה מטעם ''חננו'' מסר כי "מדובר בחשודים נעדרי עבר פלילי שמצאו עצמם ביום בהיר מאחורי סורג ובריח. מרגע מעצרם כפרו החשודים בביצוע המעשה ומסרו כי הותקפו. ימים יגידו אם מדובר במעשים שיתבשלו לכדי כתב אישום או שמדובר בעוד תיק שיגמר בקול דממה".