רצועת עזה
רצועת עזהפלאש 90

חמאס אינו מראה כלפי חוץ סימנים של הגמשה אפשרית בעמדותיו, אלא אדרבה נכונות להמשיך בעימות המזוין ברצועת עזה ואף להרחיבו לשטחי איו"ש.

בראיון לסוכנות ידיעות איראנית אמר מנהיג חמאס, חאלד משעל, כי רצועת עזה נתונה מזה חמישים ימים למתקפה והיא הצליחה לשבש את תכניות "הציונים".

משעל ציין, כי הפלסטינים הציעו הפסקת אש ואילו ישראל נקטה בתמרונים מילוליים. לדבריו, התנאים הפלסטיניים להפסקת אש כוללים את הסעיפים הבאים: הסרת המצור, פתיחה מלאה של מעברי הגבול, הקמת נמל ימי ונמל תעופה, העברת כספים לרצועת עזה וממנה, מעבר של סחורות ואנשים בין רצועת עזה לאיו"ש, הימנעות ממעצר פלסטינים באיו"ש, שחרור פלסטינים שנעצרו לאחר ששוחררו בעסקת שליט, אי הפרעה לתפקוד ממשלת האחדות הלאומית.

המלחמה הנוכחית, אמר משעל, שונה מקודמותיה באורכה ובהיקף התקיפות של ישראל שהביאו למותם של למעלה מאלפיים איש ולפציעת של למעלה מעשרת אלפים. משעל טען, כי "הפשעים" של ישראל בעזה חמורים יותר מהפשעים כביכול שבוצעו בשואה.

הוא הדגיש, כי מדובר במלחמה בין רצונות, ויתרונו של העם הפלסטיני מצוי בכך שהוא נכון לספוג את האש בהבינו שכוחות "ההתנגדות" נלחמים בישראל וכי קרוב היום ש"הציונים יצאנו מאדמתנו".

עוד אמר משעל, כי ל"כוחות ההתנגדות" אין אותה יכולת צבאית של ישראל, אך הם מצליחים לנצח בזכות אמונה, סבלנות, אומץ וחידושים בתחום הייצור העצמי של אמצעי לחימה. הוא הזהיר, כי נוכח "הפשעים" שמבצעת ישראל באזור יהודה ושומרון היא צפויה להיתקל ב"התנגדות" שמשמעותה המעשית פיגועים.