השיחות בקהיר
השיחות בקהיררויטרס

הפגים הפלשתיניים חלוקים בעמדותיהם ובעוד שני בכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי מדברים על הפסקת אש מתקרבת בחמאס מדברים בנימה אחרת לחלוטין.

שני בכירי הג'יהאד קובעים כי ישראל ועזה קרובים להפסקת אש. בריאיון לערוץ טלוויזיה של הג'יהאד אמר בכיר התנועה, חאלד אל-בטש, כי הפסקת האש תהיה בהתאם להבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן", על בסיס הנייר שהגישה מצרים וציין כי תכלול את שיקומה של עזה ואת ההרחבה של מרחב הדיג. לדיווח אין אישור ממקורות אחרים. 

לעומת זאת מכיוונו של חמאס נשמעות נימות אחרות לחלוטין. שם מתכוונים להודיע למצרים על סירוב הארגון לקבל את היוזמה המצרית הכוללת הפסקת אש שאינה מוגבלת בזמן וקיומם של מגעים רציפים בין הצדדים במגמה להגיע להסדר בין התנועה לישראל.

ובתוך כך נמשך ירי הרקטות גם בשעות האחרונות. עשרות רקטות נורו במהלך השעות האחרונות. אחת הרקטות פגעו בשטח בנוי אך בדרך נס לא הובילה לפגיעה בנפש.

צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. כמו כן תקף צה"ל בצפון הרצועה שני פעילי טרור אשר עסקו בירי תלול מסלול ליישובי עוטף עזה. זוהתה פגיעה. בנוסף הותקפו הלילה שני מסגדים, האחד משמש לאחסון אמל"ח ונקודת מפגש לפעילות טרור והשני כנקודת מפגש לפעילות טרור בצפון רצועת עזה.