בני גנץ
בני גנץדובר צה"ל

שרת המשפטים ציפי לבני דוחה הבוקר |(שני) את הביקורת על הרמטכ"ל בני גנץ בעקבות הלחימה בארגוני הטרור ברצועת עזה.

לבני צייצה בטוויטר, "הרמטכ״ל הוא של כולנו. הוא פועל מתוך דאגה לביטחונה של מדינת ישראל כולה - והביקורת כלפיו עושה עוול לרא"ל בני גנץ".

הביקורת על הרמטכ"ל החלה בימים האחרונים לאחר שנחשף כי שרים בקבינט טענו כי גנץ לא מעוניין בלחימה אלא רוצה לסיים המבצע בכל מחיר.

ערוץ 2 חשף בתחילת החודש כי במהלך אחת מישיבות הקבינט שבה נדרשו השרים להכריע אם להרחיב או לעצור את הפעילות, הציגו בפניהם גורמים בצה"ל את ההתרחשות האפשרית במקרה שבו היו מורים על יציאה למהלך של כיבוש הרצועה.

לשרים הוצג תסריט קשה במיוחד לפיו מערכה לטיהור רצועת עזה מעשרות אלפי כלי הנשק, חומרי הנפץ, טילי הנ"ט, הרקטות ו-20 אלף מחבלים הייתה נמשכת לא פחות מחמש שנים - וגובה את חייהם של מאות רבות של חיילי צה"ל - במהלך ההשתלטות על עזה ואחריה. עוד הוצג מצב לפיו חיילים היו נחטפים בידי חמאס, כמו גם גופות חיילים.

לקבינט תואר מצב שבו ייקח שנים רבות לבנות אחיזה מודיעינית ממשית ברצועה - וכי עד אז ישרור שם כאוס מוחלט. אלפי פלסטינים היו מוצאים את מותם במסגרת מבצע כיבוש וטיהור הרצועה, רבים מהם אזרחים חפים מפשע. הגורם הצבאי שהציג את הנתונים לשרים אף הגדיר את המצב ככזה שבו "עוד נתגעגע לדרום לבנון". המצגת השפיעה מאוד על חברי הקבינט שוויתרו על מהלך קשה יותר בעזה.