אופיר אקוניס
אופיר אקוניסצילום: פלאש 90

סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד), מתייחס בזלזול לאיומיו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ולפיהם בכוונתו לתבוע מהאו"ם להציג לישראל תאריך יעד שעד אליו יהיה עליה לסגת מיהודה ושומרון.

"שאף אחד לא יאיים עלינו, לא עבאס ולא אף גורם אחר", אומר אקוניס ביומן ערוץ 7 ומוסיף: "אני לא מכיר עם שנסוג ממולדתו". אקוניס מציין כי לעמדה זו שלו שותפים רבים גם סביב שולחן הממשלה, גם אם לא כולם.

באשר לאופן שבו מתייחסת ותתייחס ישראל לאיומי אבו מאזן אומר אקוניס כי מעבר להפנמה הישראלית בעמדות ובזכויות של עם ישראל על ארצו "ניאבק גם בהסברה הישראלית והבינלאומית וגם בצינורות הדיפלומטיים".

לדבריו מדובר בתכנית מגוחכת, כהגדרתו, שכן "אין שום כוח בעולם שיוכל לכפות עלינו נסיגה". לטעמו יש להתחיל את המאבק ההסברתי בישראל פנימה ולאחר מכן לפנות אל העולם באמירה ישראלית ברורה ונחרצת. "לדאבון הלב יש קבוצה בחברה הישראלית שסבורה שנסיגה לקווי הרביעי ביוני 48' תוביל לשלום אבל המציאות מוכיחה שנסיגה לקווי הרביעי ביוני מביאה למלחמה ולא לשלום".

לדבריו אין גורם שיוכל לכפות על ישראל להכניס לאזור כוח צבאי רב לאומי לשטח שבו השולט הבלעדי הוא צה"ל. "המציאות במזרח התיכון מאוד ברורה וכל מי שפוקח עיניים רואה שיש רק כוח אחד שיכול לתת הגנה לאזרחי ישראל וזה צבא ההגנה לישראל".

באשר לדיבורים על היותו של אבו מאזן חלק מהפתרון ולא רק חלק מהבעיה אומר אקוניס כי לצד הדיבורים הללו והפרשנויות סביב אופק מדיני "אני לא רואה אופק מדיני קרוב או רחוק. אבו מאזן הקים בשלישי ביוני בשנה זו את מה שהוא כינה כממשלת פיוס ואני מכנה ממשלת טרור, ממשלה בהשתתפות חמאס, אותו חמאס שיורה עכשיו על ישובינו בעוטף עזה, בנגב המערבי ובגזרות אחרות. הוא הקים את הממשלה הזו, הוא הקים את הממשלה הזו וכל בר דעת רואה שמאז שהוקמה ממשלת הטרור האזור התדרדר לאלימות חסרת תקדים שהחלה ברצח שלושת הנערים, שכל הזמן טענתי שחמאס אחראי אבל אבו מאזן אחראי-על כמי שהקים את ממשלת הטרור. לאחר מכן ראינו את הירי ומה שהביא למבצע 'צוק איתן'. אז על איזה אופק מדיני מדובר? בוודאי לא כל עוד אבו מאזן עומד בראש ממשלת הטרור הפלשתינית שבתוכה יושבים שרי חמאס".

חבר הכנסת אקוניס דוחה את הטענות לפיהן הקמת ממשלת עבאס-חמאס תואמת את הדרישה הישראלית לראות את אבו מאזן כמייצג של כלל הציבור הפלשתיני על פלגיו השונים. אקוניס מזכיר כי כבר עם הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית התריע וקבע כי לא אבו מאזן ישתלט על חמאס אלא חמאס ישתלט על אבו מאזן, כפי שאכן התברר בפועל. בהקשר זה הוא מזכיר את חשיפת צה"ל בשבוע שעבר את התארגנות החמאס להשתלטות על הרש"פ.

"השמאל דיבר על מזרח תיכון חדש ועל ביצור הביטחון בעקבות ההתנתקות. הקשבנו לו וכל התחזיות הללו מתנפצות על חשבוננו ועל חשבון ילדינו".