מסוק צה"ל תוקף ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן
מסוק צה"ל תוקף ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתןפלאש 90

שעות אחרי שחיל האוויר השמיד את המשגר ממנו נורתה פצצת המרגמה שגרמה למותו של הילד דניאל טרגרמן הי"ד, אומר קצין בכיר בחיל כי הצבת המשגרים במתחם בית ספר, כמו זה שממנו שוגרו פצצות המרגמה לנחל עוז ולשפלה, היא מלכודת הומניטרית קלאסית.

לדבריו, החמאס ממקם באופן מכוון את המשגרים האלה במקומות כאלה. "במו עיניי ראיתי מאות משגרים כאלה במהלך המבצע. זו הוכחה כיצד מנצל חמאס באופן ציני את האוכלוסייה האזרחית. הזהרנו שם את האוכלוסייה להתפנות והתאמנו חימוש מיוחד. אין שום דוגמה בעולם לפעילות כזו".

הקצין הבכיר מבטיח שכל מי שאחראי לירי הרקטות ולהצבת המשגרים ייפגע בסופו של דבר. "יש לנו אורך רוח. כל ירי רקטי ייענה לא רק בתקיפת המשגרים אלא באחראים להפעלת מרחבי השיגור האלה. המחיר הולך ועולה בצד השני.

"בסוג הלחימה הזה אנו לא רודפים אחר השיגור השולי, אלא אחר המנגנון שמפעיל את השיגורים האלה. הוא מנגנון גדול ורחב וצריך זמן רב כדי לפגוע בו. גם לצד השני יש אורך רוח להמשיך בלחימה אבל השאלה איפה הנזק המצטבר גדול יותר, ולא ניתן להשוות בכלל בין שני הצדדים. הירי השולי עדיין קורה ויום אחד זה ייגמר. מי שייגמר לו קודם זה לחמאס. ההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד 'די', אבל ההכרעה היא לא בדגל לבן".

נציין כי מחצות תקף חיל האוויר 15 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

תקיפת יעדי טרור ברצועת עזה הלילה

גורמים במערכת הביטחון זועמים על אישי ציבור ועיתונאים שלא עשו דבר מעבר לשידור וכתיבה מאחרי מיקרופון ומקלדת, הבאים לתת ציון והמלצות כיצד, מתי ואיך לפעול. "נאום הכלניות של הרמטכ"ל", אומר אחד הגורמים, "ביטא אמונה ומידע לעתיד. אי אפשר להסתכל על המצב בראייה צרה ונקודתית".

לדבריו, עצם העובדה שבכירי הג'יהאד אומרים היום בקולם כי הם רוצים שלום ואין להם עוד רצון באש, יחד עם האמירות הברורות של חמאס בעזה ואנשי השטח שלו, כי הם רק מחכים להפסקת האש מעידה עד כמה הצבא, מערכת הביטחון והמערכת המדינית בראשה פעלו נכון.

נוסיף לכך את דברי הקצין הבכיר מאוד בחיל האוויר, על כך שההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד "די" ונקבל באמת את תמונת המצב. "בעוד חודש או יותר כשיבינו ארגוני הטרור בעזה עד כמה המכה היא כואבת ועד כמה היתה טעות להכנס למערכה מעין זו, תתבהר התמונה לכולם", מוסיף אחד הגורמים במערכת הביטחון.

"במשחק הזה", הוא מדגיש, "צריך הרבה סבלנות ואורך רוח ולמערכת הביטחון בהחלט יש אותה".