מר בגין
מר בגיןקובי פינקלר

כשמרכז מורשת מנחם בגין מציין בימים אלו עשור לקיומו, מועלת מחדש בימים אלו, ההצגה הנושאת את שמו ופועלו "מר בגין" ברחבי הארץ.

ההצגה, במשחק יחיד ומצוין מעין כמותו של השחקן דני שטג, מביאה תוך כדי שימוש בקטעי ארכיון ותמונות את סיפור חייו ודמותו האנושית הייחודית של מנחם בגין.

יופיה של ההצגה, לא רק באיכות המשחק, הקול והדרמה מסביב אלא בכך שהיא מסופרת דרך עיני יום הזיכרון לרעייתו עליזה " זכרתי לך חסד נעורייך".

לאורך ארבעים וחמש דקות הצליחו יוצריה לגולל את סיפור חייו המפתיע של מנחם בגין (ששינה לא אחת שמות וזהויות- אפילו הרב ססונוב הוא היה...).

בגין החל מתקופת נערותו כמנהיג בית"ר, מעצרו בידי המשטר הסובייטי, הפיקוד על האצ"ל ועד לשנות כהונתו כראש הממשלה וההחלטות הגורליות שנעשו כגון הבאת פליטי הוייטנאמים ארצה, הסכם השלום עם מצרים, מלחמת שלום הגליל והפצצת הכור האטומי בעיראק.

לצד כל אלו מציינים במרכז למורשת בגין בירושלים עשור, במהלכן עברו במקום מיליון איש מהארץ ובעולם, שליש מהם לוחמי צה"ל.

במסגרת שלל אירועי העשור למרכז מורשת בגין, תושק מחר(רביעי) תערוכה ייחודית של חיים טופול שלאורך השנים היה קם לפנות בוקר עם תשוקה  עזה לציור וצייר עשרות דיוקנאות של אנשי רוח, אומנות, מחול וביניהם: שייקה אופיר, נתן אלתרמן, נעמי שמר, אריק איינשטיין, לאה גולדברג ושי עגנון. התערוכה מציירת פסיפס אנושי-ישראלי של כמה מן הדמויות המרכזיות בעולם התרבות והרוח.

התערוכה מציירת פסיפס אנושי-ישראלי של כמה מן הדמויות המרכזיות בעולם התרבות והרוח.