דמוקרטיה. מירי רגב
דמוקרטיה. מירי רגבצילום: פלאש 90

יו''ר ועדת הפנים ח''כ מירי רגב (הליכוד) פנתה היום (שלישי) לשר האוצר יאיר לפיד במכתב דחוף, ובו קראה לבטל לתושבי עוטף עזה מיסים והיטלים על בניית ממ''ד וחדרי מיגון.

"סכומי המיסים וההיטלים הנלקחים מתושבי הדרום על ממ''דים הם המפריד בינם לבין השגת בחטחונם", הסבירה רגב.

לדבריה, אין שום היגיון בכך שהמדינה "מנצלת" את המצוקה של תושבי הדרום ונוטלת ממשלמי המיסים עשרות אלפי שקלים על כל עסקה של בניית ממ"ד, "באזור שהוא חוד החנית של מדינת ישראל. זהו לעג לרש".

ח"כ רגב הוסיפה כי "נכון שבכל מדינה מתוקנת אחרת, היו מרסקים את הטרור מזמן. נכון שבכל מדינה מתוקנת אחרת – המדינה עצמה הייתה דואגת לביטחונו והגנתו של כל אזרח. אני קוראת אליך לפעול וליטול אחריות מתוך ערבות של המדינה לתושביה ולהכיר בהוצאה ההכרחית הכרוכה בבניית ממ"ד ומימוש זכותם של תושבי הדרום לביטחון ולהגנה באמצעות פטור ממיסים ומע"מ על בניית מרחב מוגן. דווקא להם צריך לתת יד יותר מאחרים".

במכתה ששלחה ח''כ רגב לשר האוצר הסבירה כי מה שנחשב בשנים האחרונות כ"טפטופים" הפך למציאות מסוכנת וקשה מנשוא רצופה פחד והתשה של תושבי הדרום בטווח 40 הקילומטרים של ירי הרקטות, כאשר עומדת כאן בעיה מרכזית הטמונה בהיעדר מרחב מוגן, מקלט או ממ"ד למאות משפחות שאין להן את היכולת הכספית לכך.

"אני פונה אליך בבקשה לפתוח במהלך מוצדק מאין כמוהו שיתרום הן לביטחונם האישי והן לרווחתם הכלכלית של תושבי הדרום – שהם הם הביטחון של מדינת ישראל כולה", ביקשה ח''כ רגב מלפיד.