פגיעת רקטה
פגיעת רקטהפלאש 90

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע מותו של הגבר שנפצע באורח אנוש מפגיעת פצצת מרגמה היום בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. באירוע נהרג אדם נוסף וחמישה נפצעו.

כל הפצועים נפגעו מרסיסי פצצת המרגמה בכל חלקי גופם. לאחר טיפול ראשוני במקום, פונו הפצועים באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. 

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, יצא במתקפה חריפה ביותר נגד הממשלה והודיע כי לא יחזיר את תושבי המועצה לבתיהם במצב הנוכחי.

"בירושלים יש כנראה הפסקת אש, אני לא יודע במה מדובר", אמר ילין לחדשות 10. "בירושלים מרגישים בטוחים, גם בכמה שכונות ברצועת עזה מרגישים בטוחים, אבל לא אנחנו. נכנסנו למלחמת התשה ששילמנו עליה בחיים של משפחות ובכאב עמוק של פצועים. הממשלה לא הייתה מוכנה למלחמה הזו", הוא קבע.

ראש המועצה שספגה היום למעלה מ-100 רקטות ופצמ"רים הכריז כי נכון לערב, אף תושב לא ייקרא לשוב לביתו בשטחי המועצה. "אף אחד לא חוזר, לא מעניין אותי מה אומרת הממשלה ומה אומר חמאס. עד שאדע שיש הפסקת אש אמיתית ושביטחוננו מובטח, אף אחד לא חוזר".

בהמשך, פנה ילין ישירות לשרי הקבינט "אני מזמין אותם שיגיעו עם כל המשפחה לנחל עוז, לנתיב העשרה, לכרם שלום. שיקבלו מכאן את ההחלטות. צריך להבין מה עובר עלינו כבר 14 שנים, איך יראו אותנו?".