רקטת גראד בבאר שבע, ארכיון
רקטת גראד בבאר שבע, ארכיוןפלאש 90

ראשי הרשויות בדרום תוקפים את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים להפסקת אש עם החמאס, לאחר יום קשה של מתקפת רקטות על ישראל.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר כי "במידה והפרסומים בתקשורת כי הפסקת האש היא לחודש בלבד בו ידונו דרישות החמאס להקמת נמלים נכונים, הרי שמדובר בכניעה לטרור".

לדבריו, "ההסכמה שבשתיקה של מדינת ישראל כי מותר לירות ללא כל הגבלה, או תגובה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת אש היא דבר חמור ביותר. אנו דורשים מממשלת ישראל ומצה''ל לעמוד בהתחייבותם ולהגיב לכל ירי בצורה קשה ומשמעותית". 

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני אמר כי כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. "תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה". 

"רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה. לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים ו-5 אזרחים בהם ילד בן 4, לא בשביל ה'הישג' הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים, לא בשביל ה'הישג' הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה", הוסיף.

עוד אמר איתמר שמעוני כי "חמאס העלו דרישות בכוח הזרוע, ונראה שהם צפויים לקבל את מה שרצו. המסקנה היא שדרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן. מבחינתי, הסכם הפסקת אש במציאות הזו פירושו להתחיל את ההיערכות באשקלון לסבב הבא, והוא יהיה חמור וקטלני יותר מכל מה שהכרנו עד עתה".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, יצא במתקפה חריפה ביותר נגד הממשלה והודיע כי לא יחזיר את תושבי המועצה לבתיהם במצב הנוכחי. "בירושלים יש כנראה הפסקת אש, אני לא יודע במה מדובר", אמר ילין לחדשות 10.

"בירושלים מרגישים בטוחים, גם בכמה שכונות ברצועת עזה מרגישים בטוחים, אבל לא אנחנו", הבהיר ילין. "נכנסנו למלחמת התשה ששילמנו עליה בחיים של משפחות ובכאב עמוק של פצועים. הממשלה לא הייתה מוכנה למלחמה הזו", הוא קבע.

על רקע החגיגות של תושבי רצועת עזה טען הערב גורם ביטחוני בכיר בישראל, כי בימים האחרונים היה לחץ כבד בתוך חמאס להגיע להפסקת אש, "תוצאה של המחיר שרצועת עזה שילמה והארגון עצמו שילם". לדבריו, "גם אם יישאר שם פלסטיני אחד חמאס יגיד שהוא ניצח. חמאס ספג מכה אנושה, בתוך רצועת עזה מעריכים שייקח עשר שנים לשקמה".

בסך הכל שיגרו היום מחבלי החמאס 182 פצמ"רים ורקטות לעבר ישראל. 148 מתוכן התפוצצו (חמש בשטח בנוי) ו-27 יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. יתר השיגורים התפוצצו בשטח רצועת עזה. חיל האוויר תקף כ-60 מטרות יעדי טרור.