אסור לוותר על השומרון

ברוס בלייקמן, מועמד מוביל לקונגרס האמריקאי מטעם המפלגה הרפובליקנית, הגיע השבוע יחד עם בת זוגתו סיגל מגורי, לסיור בשומרון.

השניים הוזמנו על ידי "משרד החוץ של השומרון" שהפגיש את בלייקמן עם שורה של שרים וח"כים, ביניהם שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ זאב אלקין, מזכיר הממשלה – אביחי מנדלבליט, בכירים בתעשייה האווירית ואחרים.

בביקורו בשומרון סייר בלייקמן בהר כביר, תצפת מהשומרון על מרכז הארץ וכן ביקר ביקב טורא וביקב הר ברכה. בלייקמן, לשעבר יו"ר שדות התעופה והנמלים בניו יורק התרשם מהקירבה של השומרון לנתב"ג ואמר, "כמי שעמד בראש אחד ממערכי התעופה הגדולים בעולם ולאחר אירועי ה-11 בספטמבר, על ארה"ב להבין את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל בכל הנוגע לתעופה. לאחר שסיירתי בשומרון ברור לי שברמה האסטרטגית מדינת ישראל לא יכולה לוותר על השומרון".

לאחר הביקור בשומרון הביע בלייקמן את התפעלותו מהצמיחה של השומרון והשוני הרב בין הדרך בה השומרון מוצג בתקשורת העולמית לבין המציאות בשטח. "השומרון הוא מקום מדהים עם אוכלוסייה מגוונת, הגידול וההתפתחות המהירים של השומרון הם מרשימים. הביקור כאן היום היה מרגש עבורי וחשוב".

בלייקמן הטיח ביקורת חריפה במפלגה הדמוקרטית בארה"ב איתה מזוהה נשיא ארה"ב אובמה, "אני מודאג מכך שהמפלגה הדמוקרטית נוטה שמאלה באופן רדיקאלי ונעשית יותר ויותר פרו פלשתינית. 73% מהרפובליקנים תומכים בישראל זאת לעומת רק 44% מהדמוקרטים. עוד הוא הוסיף כי אין לאף מדינה זכות להתערב במדיניותה של ישראל, ובכך רמז למדיניות ההתערבות של אובמה".

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר לאחר הביקור, "שמחנו לארח היום את ברוס בלייקמן – מועמד מוביל לקונגרס האמריקאי. אנחנו מקוים שאם ייבחר בע"ה יהיה ידיד טוב, לעם ישראל למדינת ישראל ולשומרון".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומחזיק תיק ההסברה אמר לאחר הביקור, "לקחנו את בלייקמן מישוב לישוב, מתצפית לתצפית. אנחנו לוקחים אדם חשוב, ברמה הביטחונית, מדינית, נותנים לו לראות את נתב"ג כעל כף היד מהשומרון, את אתרי המורשת שלנו, את השייכות שלנו למקום . אנחנו רואים שוב ושוב שמי שמגיע ורואה את ההתיישבות כפי שהיא תומך בהתיישבות או לפחות מבין אותה".

חשוב לציין כי נכון להיום אין חברי קונגרס יהודים מטעם הרפובליקנים בקונגרס האמריקאי, וכי בלייקמן הוא אחד משני מתמודדים יהודים הנחשבים בעלי סיכוי גבוה להיבחר לתפקיד חבר קונגרס מטעם הרפובליקנים בארה"ב.