פרופ' אבי לוי, נשיא מכללת חמדת הדרום לחינוך בשדות נגב, שהושבתה מפעילות ב''צוק איתן'' מקווה שהפעם יינתן מענה ביטחוני למצבה של המכללה שבמשך 14 שנים מתמודדת עם מציאות בלתי אפשרית כאשר 1,800 סטודנטים אינם זוכים למיגון הולם.

לאחר מבצע "עמוד ענן" הורחבו תקנות משרד הביטחון שקבעו כי רק בתי ספר יסודיים ועל יסודיים הממוקמים בטווחים של 7-15 קילומטרים מגבול הרצועה זכאים למיגון, החלטה שאינה חלה על המכללה שנופלת בין הכיסאות בשל העובדה שמוסדות להשכלה גבוהה זכאים למיגון רק אם הם ממוקמים בטווח של שבעה קילומטרים.

"המכללה ממוקמת מאות מטרים בודדים מעבר ל-7 הקילומטרים, הטווח הקבוע בתקנות ובשל אותה החלטה שרירותית למגן אך ורק מוסדות שעד לקו 7 הקילומטרים, המכללה אינה זכאית למיגון נוסף מעבר למיגון הישן הקיים שאינו הולם את קצב גידול הסטודנטים בשני העשורים האחרונים, וכתוצאה מכך הסטודנטים וצוות ההנהלה שבויים בידי מחבלי החמאס והג'יהאד האיסלמי שבכל פעם שיורים טילים גורמים לשיבוש שגרת היומיום במכללה".

עוד מוסיף פרופ' לוי ואומר כי ב"צוק איתן" הסתבר שהנחיות המיגון של פיקוד העורף אינן עומדות כלל במבחן המציאות כאשר מועצת שדות נגב שבתחומה ממוקמת המכללה ספגה מאות טילים. "כאמור, בשל אותה תפישה ארכאית של פיקוד העורף שאינה מחוברת לשינויים שחלו בטווחי הירי בשנים האחרונות, אנחנו לא זכאים למיגון וצריכים להסתפק בשני ממ"דים ושני מקלטים מיושנים".

"הנהלת המכללה והסטודנטים סובלים ב-14 השנים האחרונות ממציאות בלתי נסבלת של ירי בלתי פוסק במבצעים השונים, ובתקופות רגועות יותר מתמודדת עם 'שגרת הטפטופים', מושג בזוי ונרפה שאין להשלים איתו", דברי נשיא "חמדת הדרום".