בהר הזיתים תתקיים החל מהלילה ועד למחר בצהריים ההילולא של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

נציין, כי בתקופה האחרונה חלה עלייה בניסיונות הפיגוע באזור נגד יהודים שעוברים בציר או באים לפקוד את קבר יקיריהם. משטרת ירושלים תאבטח את האזור כדי למנוע ניסיון לשבש את האירוע מצד ערבים תושבי מזרח ירושלים.

מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ, אמר בשיחה עם ערוץ 7 כי האירוע הוא חלק מהמיזם הגדול 'עולים להר הזיתים', שמטרתו להחזיר את המבקרים להר. "בשנים האחרונות נעשתה העבודה לעורר את העליה לקבר של הרב קוק והשנה יזמנו חידוש של ליל משמר הרב קוק בהר הזיתים".

"בנינו לילה משולב של תורה ושירה", סיפר הרב הורוביץ, "לילה מרומם שיפתח לבני הישיבות ולציבור בכלל את חודש אלול חודש הרחמים והסליחות. האירוע נותן הרבה כוחות ועוצמות רוחניות של תשובה, התקרבות והתחזקות והכל מכוחו של הרב הראשי הראשון לארץ ישראל".

הרב הורוביץ סבור כי אירועים מהסוג הזה מחזקים את האחיזה היהודית במקום, "הר הזיתים נגיש, פתוח ובטוח וככל שיתרבו המקרים, יתרבה הביטחון והרגשת הביטחון".

מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים הוסיף כי "כתוב בספרים שביום ההילולא של הצדיק, נשמתו יורדת אל מקום קבורתו והוא פושט ידיו ומברך את המגיעים לקברו. מי לא יבוא להתברך מהרב הראשי הראשון הכהן הגדול מאחיו?".

המשמר יתקיים הלילה סמוך לקברו של הרב קוק, במרומי הר הזיתים, שם מוקם אוהל ענק שיקלוט את המבקרים. בערב הלימוד ישתתפו הרב הראשי - הרב דוד לאו, ראש ישיבת אור עציון - הרב חיים דרוקמן, הרב אלישע וישליצקי, ראש ישיבת מרכז הרב - הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת שבי חברון - הרב חננאל אתרוג.

בנוסף תתקיים התוועדות עם ראש ישיבת רמת גן - הרב יהושע שפירא והזמר יצחק מאיר, ויתקיים סיור עם אלידע בר שאול בעקבות גדולי ירושלים. במהלך הלילה, החל מהשעה 22:00 ייצאו שאטלים מבנייני האומה להר הזיתים.