עולים לקברו של הרב קוק זצ"ל בהר הזיתים

אלפי בני אדם פוקדים ביממה האחרונה את קברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מורה דרכה של הציונות הדתית ומייסד הרבנות הראשית לישראל, במלאת 79 שנים לפטירתו.

רבנים ואישי ציבור הגיעו להר הזיתים שבירושלים. ביניהם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב צבי טאו, הרב יעקב שפירא, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל.

זו השנה הרביעית בה מתקיימת ביוזמת השר אריאל עליה מאורגנת של גופי הציונות הדתית להר הזיתים, וזו השנה השניה בה מתקיימת עלייה רשמית ביוזמת המשרד לשירותי דת והעומד בראשו, הרב בן דהן.

הרב זלמן מלמד אמר לערוץ 7 כי "כמו שנאמר על צדיקים שאין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, כך אפשר להגיד שהרב ביניהם, שהוא עולה מדרגה לדרגה גם אחרי עלותו למרומים, ממשיך להרביץ את תורתו ואורו שהולך ומתפשט יותר משנה לשנה.

"אנחנו רואים את זה במציאות הזו של הציבור הגדול שמתאסף כאן ביום פטירתו ומביע את הערצתו ומתפלל להמשך דרכו והשפעתו בעולם של הרב, שיתפלל במרומים שהקדוש ברוך הוא יגאלנו בגאולה שלימה במהרה", דברי הרב מלמד.

השר אורי אריאל אמר לערוץ 7, "אני נרגש לראות את האלפים שבאים לכבודו של מרן הרב קוק. המסורת החשובה שהתחלנו הולכת וצוברת תאוצה ואני מאמין שהיא תמשיך ותגדל. תורתו של הרב קוק מעמידה דורות של תלמידי חכמים שעוסקים בכל תחומי העשייה בחברה הישראלית ואשרינו שאנו זוכים להיות מאלה שהולכים לאורו".