צפו: אלפים שרים בהר הזיתים לזכר הרב זצ"ל

אלפים השתתפו אמש (חמישי) בליל לימוד ושירה בהר הזיתים סמוך למקום קבורתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. את ההתוועדות המרכזית באירוע הובילו ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא והזמר יצחק מאיר.

בבוקר שלמחרת אנו פוגשים את הרב הלל הורוביץ שמכהן כמנהל מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים. הרב הורוביץ מספר כי האירועים סביב יום האזכרה של הרב קוק הם חלק ממהלך שלם להגדלת מספר העולים להר הזיתים.

"ככל שיהיו יותר עולים, המצב בהר הזיתים ישתפר"

"אנחנו פועלים במיזם של "עולים להר הזיתים", מספר הרב הורוביץ לערוץ 7. "יוצרים כאן אירועים ציבוריים סביב הגדולים והקדושים שקבורים כאן בהר הזיתים". השנה התקיימו הילולות לרש"ש הקדוש, לרב צבי יהודה קוק, לחללי מלחמות ישראל הקבורים בהר ול"אור החיים הקדוש".

הרב הורוביץ מספר כי אירוע ה"משמר" מהווה נקודת שיא במהלך המדובר. "קיימנו כאן הלילה ליל לימוד גדול, ליל משמר של אלפיים איש שהיו כאן כל הלילה בהתעלות רוחנית מיוחדת. היו שיעורי תורה, שירי נשמה ודבקות, והתחברות גדולה מאוד לדמותו ואורו הגדול של הרב זצ"ל, לתורתו, הגותו ומשנתו תוך התחברות להר הגדול הזה כאן".

זריקות האבנים לא פסקו באזור, אך הרב הורוביץ מציין כי יש שיפור בנושא - "מי שיבחן יראה שבמהלך השנה האחרונה ברוך השם הביטחון הולך ומתחזק כאן ומשתפר. זריקות האבנים מתמעטות. יש בעיות מפעם לפעם. לצערנו יש עדיין אנשים פה שרוצים להזיק ליהודים שעולים להר אבל אנו בטוחים שנצליח עם המשטרה וכוחות הביטחון לגבור עליהם".

הכל תלוי בעולים, אומר הרב הורוביץ: "ככל שיתרבו העולים להר הזיתים הביטחון ילך ויגבר. אני חושב שללא ספק אנו רואים התקדמות גם בעניין הזה".

צילום: המשרד לשירותי דת