בתי ספר של אונר"א - מסתור לטרור. ארכיון
בתי ספר של אונר"א - מסתור לטרור. ארכיוןפלאש 90

שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, הגיב בזהירות על כניסתה לתוקף ב-26 באוגוסט של הפסקת האש בין ישראל לחמאס לאחר 50 ימי לחימה.

"פעם נוספת קנדה מברכת בנימה זהירה על הפסקת אש בעזה ומפנה קריאה לחמאס לעמוד בהתחייבויותיו", אמר בירד בהודעה רשמית לתקשורת.

"הפלסטינים בעזה סבלו מאוד תחת שלטון חמאס והגיעה העת שצורכיהם יקבלו את העדיפות הראשונה על פי השאיפות העיוורות של שליטיהם. ניתן למנוע את המשך האלימות אם חמאס יניח מיידית את הנשק ורצועת עזה תפרק תפורז", הוסיף בירד.

"קנדה מבכה על אובדן החיים בעזה ובישראל ומקווה שהפלסטינים והישראלים יוכלו לממש בקרוב שלום אמיתי וביטחון. אנו קוראים לישראל ולפלסטינים כאחד לחדש את המו"מ לקראת הסכם שלום כולל שימלא אחר השאיפות של שני הצדדים".

המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), העומדת בראש האופוזיציה ושעמדה בחודשיים האחרונים בפני ביקורת נוקבת על עמדתה בנושא הפלסטיני והואשמה באהדת יתר לישראל, פרסמה אף היא הודעה בה היא מברכת על הפסקת האש.

פול דואיר, מבקר מדיניות החוץ מטעם המפלגה, אמר כי קנדה חייבת למקד את פעילותה הדיפלומטית בקידום כינונו של שלום בר קיימא בין הצדדים. "הממשלה הקנדית צריכה עתה להתחייב למתן סיוע הומניטרי ולבנייה מחדש של בתים כדי לטפל במצב הקשה בעזה. חיוני ביותר שקנדה תאשר ללא דיחוי מימון לסוכנות הסיוע והתעסוקה של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א) ותפעל יחדיו עם בריטניה, גרמניה, צרפת,, נורבגיה, מצרים ומדינות נוספות כדי לחדש מאמצי השלום וגם תתמוך ביוזמתו של דר' עיז א-דין אבו אח-עייש להביא לטיפול בקנדה ילדים פלסטינים שנפצעו".

"המפלגה הדמוקרטית החדשה מחויבת למדיניות התומכת בדו קיום בשלום של שתי מדינות עצמאיות החיות בשלום ובמסגרת של גבולות מוסכמים, בשימת קץ כיבוש הישראלי של אדמה פלסטינית ולאלימות המכוונת כלפי אזרחים. אנו נמשיך במאמצינו כדי להיות מעורבים באופן בונה במגעים עם גורמים פלסטינים וישראלים ולהגן על זכויות אדם ולקדם את כיבוד החוק הבינלאומי".

קודם לכן, אמר מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה, תומאס מולקייר, כי הציבור הקנדי מעוניין שממשלת קנדה תאמץ קו מדיני מאוזן יותר וגישה עקרונית כלפי הסכסוך במזרח התיכון, ובמשתמע לא תתמוך עוד באופן חד משמעי בישראל כפי שעושה ממשלת הרפר.